Slowchat Deel 3

Reads 36400 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 04:50 Tue 10/21/2014

Originally posted by Maakun
Is dat de app die Beer Buddy - Barcode Scanner heet? Vond dat zo’n rare naam. Maar als die wel werkt heb ik daar wel 3,50 voor over.


ja correct dat is deze.
- mailjes versturen/lezen werkt niet lekker.

maar voor de rest werkt deze prima, gebruik hem al vanaf dag 1,en ja had ook graag gezien dat deze gratis was. Overigens werkt die barcode scanner ook prima ;)

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 04:53 Tue 10/21/2014

Originally posted by Maakun
Is dat de app die Beer Buddy - Barcode Scanner heet? Vond dat zo’n rare naam. Maar als die wel werkt heb ik daar wel 3,50 voor over.


Ja, klopt. Die werkt naar behoren, maar ik vind nog steeds de site net zo makkelijk werken. Je kan (enigszins) offline raten, en later je rates uploaden.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:53 Tue 10/21/2014

Originally posted by DutchDrebus
Het is daarom dat Android users God op hun blote knieën zouden moeten danken voor de inspanningen van EricKok. Een superieure gratis app.


Zodra mijn werk mij zelf een telefoon laat kiezen neem ik een Android puur en alleen hiervoor

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 05:33 Tue 10/21/2014

Originally posted by markextrae
weet iemand hier in welke nederlandse zaak / webshop je dit sorrt vavuum flessen stoppen krijgt?

http://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Eco-Friendly-Silica-Gel-Seal-Bottle-Stopper-Beer-Wine-Bottle-Cap-Wine-Bottle-Stopper/1794258551.html

bestel zelf niet greeg bij die chinese site. wellicht is die hier ook te krijgen


is dit geen optie ?
http://www.icadeau.nl/files/Happyman%20Bottlestop%201.png

maar nee verder geen idee, bij mij krijgt het meestal de kans niet dat ik een geopende fles terug zet in de koelkast

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:11 Tue 10/21/2014

Originally posted by Maakun
Originally posted by Benzai
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in het meelopen met anderen. Ik ben begonnen op RB omdat ik er op werd gewezen door Joes en Dutchdrebus. Hadden zij gebruik gemaakt van Untappd (hoewel dat toen nog niet bestond vgm) dan was ik daar mss wel mee begonnen, wie zal het zeggen.


Misschien wel, zelf ken ik twee mensen die van Ratebeer zijn overgestapt naar Untappd.


Weet je waarom ze zijn overgestapt? Daar ben ik dan wel heel erg benieuwd naar. Ik ben ook benieuwd of toen de mogelijkheid tot ticken op RB al bestond.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:31 Tue 10/21/2014

Ik vind het ticken op Ratebeer in geen vergelijking met Untappd. Dus ik kan me goed voorstellen, dat als mensen wat meer ’casual’ hun bieren bij willen houden, dat ze dan voor Untappd kiezen. En hoe meer mensen je kent, die een bepaalde app of site gebruiken, hoe makkelijker je dat zelf ook zal doen. Overigens ken ik inmiddels denk ik meer mensen die Untappen, dan die Ratebeeren. Untappd past gewoon beter bij de huidige snelle social media generatie. Ratebeer is misschien meer voor de mensen van de oude stempel?

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 07:54 Tue 10/21/2014

Untapp’d is gewoon hip. Los van functionaliteit, los van hoe goed of slecht de database is: Het is hip, dus het groeit. Dat alleen is al een reden waarom Ratebeer geen serieuze concurrent is voor Untapp’d aangaande ticks.

Daar komt nog bij dat de tickfunctie op Ratebeer totaal niet opvalt. Omdat de pagina steeds meer informatie begint te vertonen zie je de tickfunctie haast niet staan als je niet weet dat deze er niet zit. Zie hoe het scherm eruit ziet (en dan heb ik de ratings, aka nog meer informatie, er nog afgeknipt):



Je kunt al klikken op hashtags, follow this beer, add hashtag, de brouwerij, de stad van de brouwerij, de stijl, het soort glas waar je het bier eigenlijk uit zou moeten drinken.... Meer dan 26 klikbare dingen (teksten, knopjes en plaatjes) zijn er. Exclusief de foto van het bier zijn er al 4 verschillende kleuren die in je face worden gesmeten. Bovendien is er kleine tekst, normale tekst, dikke tekst, grote tekst, etc.

En dan in de rechter bovenhoek, net een beetje buiten het centrum (waar je eigenlijk de meeste functionaliteit en informatie zou verwachten) vind je de licht grijze ticksterren. Hoe onopvallend wil je het maken. Sowieso roepen dat soort sterren bij mij automatisch een soort afkeer bij mij op, omdat dat soort sterren nog wel eens gebruikt worden voor reclame links en banners en dat soort shit.

Daarnaast zijn je geplaatste ticks terug te vinden onder ’my account’ en daar is het een tabje dat je kunt vinden onder ’beer ratings’, in plaats van dat het gewoon een losse link in het hoofdmenu van my account is.

Weer daarnaast is het zo dat je je ticks op een (vrij beperkt) aantal manieren kunt sorteren, maar in je statistieken valt er (of ik moet er langs kijken) helemaal niks van terug te zien.

Bovendien is de Android app geniaal, maar die app download je pas als je lid bent van Ratebeer. Ik denk niet dat de app an sich nieuwe leden zal werven. Untapp’d kom je wel eens vaker tegen en die app zal de nieuwsgierigheid nog wel eens wekken en daardoor zorgen voor nieuwe leden. Aan de apps op iOS zijn kosten verbonden, dus die gaan het nooit winnen van het gratis Untapp’d.

Kortom: De tickfunctie op Ratebeer is gewoon halfslachtig geïmplementeerd zoals het nu is. Als Ratebeer-liefhebber wil je natuurlijk graag het evangelie spreiden onder de nog niet goed ingewijde bierdrinker, maar beweren dat de tick functie ook maar half zo aantrekkelijk is als de tickfunctie van Untapp’d is al ongeloofwaardig.

TL;DR: Ticken op Ratebeer is als samen naar de dierenspeciaalzaak gaan als eerste date.

 
dEnk
beers 4200 º places 33 º 08:58 Tue 10/21/2014

Ik denk dat dat best kan werken, zo’n dierenspeciaalzaak als date.
Ik ben geneigd om het te proberen in ieder geval :D

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 09:00 Tue 10/21/2014

Het kan ook (net als ticken op Ratebeer), daarom is het zo’n geweldige metafoor :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:50 Tue 10/21/2014

Ik begrijp dat niet hoor. Wat maakt het uit dat er een hoop dingen op die pagina staan? Je kijkt toch waar je op moet klikken en dan klik je erop?

Ik denk nog steeds dat het vrijwel volledig te maken heeft met meelopen met anderen / meedoen met wat -zoals Drebus al zegt- hip is.

Ik sta nog steeds achter het principe dat ticks niet mee zouden moeten tellen met statistieken van het bier en alle lijstjes die je op de site kunt vinden. Het tonen van persoonlijke statistieken van mensen die ticken is iets waar ik wel het nut van kan inzien, al betwijfel ik of dat hetgeen is wat men er van weerhoudt om te ticken op RB.

In mijn ogen is de grote massa op Untappd begonnen omdat veel anderen het doen en ze niet serieus zijn. Het is een soort spel. Badges sparen, badges unlocken. Een beetje spelenderwijs sociaal bezig zijn en je kunt nog terug zien wat je met wie waar en hoevaak gedronken hebt, en dat dan weer lekker sociaal delen op FB of twitter. Het klinkt als een spelletje mario op de gameboy van 20 jaar geleden: nieuwe levels unlocken, nieuwe levens vinden. Alleen kun je dat nu dan via FB en twitter delen met je vriendjes die dit ook aant spelen zijn.

Voordat ik weer al te afzijkerig klink (is het daarvoor al te laat?): ieder zijn ding. Als mensen verlegen zitten om een soort van bierfacebook, waarbij het ze eigenlijk niks kan schelen of de informatie precies klopt en wat anderen er van zeggen, dan is Untappd hun ding. Prima. Het is alleen te hopen dat degenen die wel op een iets serieuzere manier bezig willen zijn de weg naar RB wel blijven vinden.

Als je de tick functie op RB gaat verbeteren, belangrijker gaat maken enz. enz. dan verwordt je uiteindelijk een Untappd 2.0. Althans, dat denk ik. En dat moet je niet willen, want ze hebben beide een totaal andere insteek en kunnen prima naast elkaar bestaan.