Slowchat Deel 3

Reads 36378 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 10:25 Fri 10/17/2014

Ik snap geen drol van dat facebook.... wat bedoel je nou??
Je hebt trouwens een appje...;)

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 10:46 Fri 10/17/2014

Er staat dat een aantal mensen Heineken leuk vinden, terwijl die mensen Heineken niet leuk vinden. Facebook koppelt er gewoon zelf wat namen aan om je op te naaien om het ook te liken.

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 11:08 Fri 10/17/2014

wel verdomme, het lijkt Noord Korea wel....

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 12:23 Mon 10/20/2014

Grappig dat er nou weer twee nieuwe NL bieren door Denen worden toegevoegd:

http://www.ratebeer.com/beer/vulcaan-wit/294264/
http://www.ratebeer.com/beer/vulcaan-lentebock/294272/

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 13:01 Mon 10/20/2014

Originally posted by PotjeBier
Grappig dat er nou weer twee nieuwe NL bieren door Denen worden toegevoegd:

http://www.ratebeer.com/beer/vulcaan-wit/294264/
http://www.ratebeer.com/beer/vulcaan-lentebock/294272/


Ik zei het zondag al tegen de Brabo’s: Ratebeer heeft meer Nederlandse raters nodig. De NL database kan veel meer bieren en rates bevatten, als we meer mensen hebben. Ik ben alleen bang dat mensen een beetje afgeschrikt worden. Door het hoge nerd-gehalte misschien? Untappd wint meer en meer zieltjes ...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 14:13 Mon 10/20/2014

Vind het niet zo gek. Worden deze bieren gedistribueerd? Ik heb er nog nooit van gehoord en nooit gezien dus zo gek is het niet dat het niet door een buitenlander wordt toegevoegd.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 14:44 Mon 10/20/2014

Originally posted by caesar
Ik ben alleen bang dat mensen een beetje afgeschrikt worden. Door het hoge nerd-gehalte misschien?


Je bent zelf een nerd, nerd!

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:26 Tue 10/21/2014

Originally posted by Benzai
Vind het niet zo gek. Worden deze bieren gedistribueerd? Ik heb er nog nooit van gehoord en nooit gezien dus zo gek is het niet dat het niet door een buitenlander wordt toegevoegd.


Een bevriende Untappd casual had ze ergens in de buurt van Vlaardingen wel gespot maar omdat die casuals niet dedicated genoeg zijn had hij ze niet eens meegenomen....

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:39 Tue 10/21/2014

Originally posted by caesar


Ik zei het zondag al tegen de Brabo’s: Ratebeer heeft meer Nederlandse raters nodig. De NL database kan veel meer bieren en rates bevatten, als we meer mensen hebben. Ik ben alleen bang dat mensen een beetje afgeschrikt worden. Door het hoge nerd-gehalte misschien? Untappd wint meer en meer zieltjes ...


Om even verder te gaan op wat ik hierboven schreef: al mijn biervrienden zitten alleen op Untappd, ze hebben Ratebeer wel geprobeerd maar vinden het dus niks. Ik denk dat het deels het nerdgehalte is en dat je echt altijd serieuze ratings in moet voeren. Maar het allergrootste probleem is denk ik een fatsoenlijke mobiele app. In ieder geval voor de iPhone is de mobiele Ratebeer app echt super brak, crasht constant, is ontzettend lelijk en bepaald niet gebruiksvriendelijk.

Untappd ziet er goed uit, werkt goed en de apps zitten goed in elkaar. Dan trek je veel meer mensen aan. Alleen de echte nerds gaan nog naar Ratebeer denk ik...

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 02:02 Tue 10/21/2014

Ik wil daar wel aan toevoegen dat je met een enigszins fatsoenlijke telefoon (mijn Samsung S1 dus niet, m’n S3 wel) prima via de site kunt raten.

Maar ik snap wel dat Ratebeer net iets meer moeite kost om er aan te beginnen. Je krijgt er wel kwaliteit voor terug wat mij betreft.

Als ik dan mensen in een Facebook groep documenten zie aanmaken waarin ze elkaar biergelegenheden gaan aanraden, dan denk ik: Had maar gewoon op Ratebeer gekeken. En als je er toch bent: voer gelijk even een beoordeling in.

Dat Ratebeer af en toe tergend langzaam is of zelfs niet werkt vind ik dan wel weer de grootste anti-reclame die je kunt hebben naar eventueel nieuwe leden toe. Ratebeer is groot en de database is 10x beter dan die van Untapp’d, maar als ik nieuw zou zijn en ik zou door traagheid de indruk krijgen dat de servers van deze site met stukjes kauwgom en aluminiumfolie draaiende worden gehouden zou ik misschien ook afhaken.