Slowchat Deel 3

Reads 36384 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 02:06 Tue 10/21/2014

Sja, als je niks geeft om een fatsoenlijke database.. Elke mongool met een toestel kan een biertje toevoegen, hoe fout ook, en em ticken. Gaat toch nergens over. Bij Brouwerij ’t IJ staat bijvoorbeeld een bier genaamd "Het Origineel". Hoeveel facepalms heb je nodig?? (voor degenen die geen ’t IJ drinken, dit staat op alle flesjes bovenaan op ’t etiket, in het midden staat (overduidelijk) de naam van het bier). En er zijn gewoon meerdere mensen die t ticken ook. Of bijvoorbeeld het bier Dappere Dennis, van de Prael en Burg Bieren, staat er wel 3x in, 1x zelfs als Krachtig Blond, van brouwerij Dappere Dennis. Daar krijg ik een hele slappe van hoor... Maar goed, ik begrijp het grote voordeel van gebruiksgemak, al is de RB site prima te navigeren op je mobiel, en is ticken gewoon een optie. De Apps voor iPhone zuigen apenballen. Werkelijk zelden zoveel mobiele drek gezien én voor moeten betalen. 1 hele update geweest afgelopen jaar. Pfff....

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:09 Tue 10/21/2014

Vind zelf de voordelen van Ratebeer opwegen tegen de nadelen hoor, maar snap ook dat als je eraan begint het allemaal niet direct aantrekkelijk is. Zelf ben ik nogal en fan van heel goed bijgehouden databases, en daarom heb ik ook na een paar weken Beeradvocate vaarwel gezegd....

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 03:30 Tue 10/21/2014

Originally posted by DutchDrebus
Als ik dan mensen in een Facebook groep documenten zie aanmaken waarin ze elkaar biergelegenheden gaan aanraden, dan denk ik: Had maar gewoon op Ratebeer gekeken.

+1

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:32 Tue 10/21/2014

Originally posted by Maakun
Originally posted by caesar


Ik zei het zondag al tegen de Brabo’s: Ratebeer heeft meer Nederlandse raters nodig. De NL database kan veel meer bieren en rates bevatten, als we meer mensen hebben. Ik ben alleen bang dat mensen een beetje afgeschrikt worden. Door het hoge nerd-gehalte misschien? Untappd wint meer en meer zieltjes ...


Om even verder te gaan op wat ik hierboven schreef: al mijn biervrienden zitten alleen op Untappd, ze hebben Ratebeer wel geprobeerd maar vinden het dus niks. Ik denk dat het deels het nerdgehalte is en dat je echt altijd serieuze ratings in moet voeren. Maar het allergrootste probleem is denk ik een fatsoenlijke mobiele app. In ieder geval voor de iPhone is de mobiele Ratebeer app echt super brak, crasht constant, is ontzettend lelijk en bepaald niet gebruiksvriendelijk.

Untappd ziet er goed uit, werkt goed en de apps zitten goed in elkaar. Dan trek je veel meer mensen aan. Alleen de echte nerds gaan nog naar Ratebeer denk ik...


Op RB kun je toch ook gewoon ticken? Iedereen die geen beoordeling wil schrijven kan hier toch gebruik van maken? Wat is dan het verschil met Untappd? Dat je daar wel statistieken hebt van je ticks? Je kunt op RB ook zien hoeveel bieren je getickt hebt, alleen kom je niet voor in algemene statistieken. Wat ook logisch is, gezien de insteek van RB. Op deze site wil men users motiveren c.q. stimuleren om een beoordeling te schrijven die minimaal bestaat uit het (1) beschrijven van het bier qua uiterlijk, geur en smaak en (2) eventueel vervolgens een eigen waardeoordeel. Zo moeilijk is dat niet, en 75 karakters is zowat de helft van een tweetje.

Ik denk dat je het eerder moet zoeken in het meelopen met anderen. Ik ben begonnen op RB omdat ik er op werd gewezen door Joes en Dutchdrebus. Hadden zij gebruik gemaakt van Untappd (hoewel dat toen nog niet bestond vgm) dan was ik daar mss wel mee begonnen, wie zal het zeggen.

 
markextrae
beers 4790 º places 77 º 03:40 Tue 10/21/2014

weet iemand hier in welke nederlandse zaak / webshop je dit sorrt vavuum flessen stoppen krijgt?

http://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Eco-Friendly-Silica-Gel-Seal-Bottle-Stopper-Beer-Wine-Bottle-Cap-Wine-Bottle-Stopper/1794258551.html

bestel zelf niet greeg bij die chinese site. wellicht is die hier ook te krijgen

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 04:17 Tue 10/21/2014

voor de iOS moet je gewoon de app BeerBuddy gebruiken, werkt nog prima. Die andere is werkelijk bagger eerste klas !

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 04:26 Tue 10/21/2014

Originally posted by ShivanDragon
voor de iOS moet je gewoon de app BeerBuddy gebruiken, werkt nog prima. Die andere is werkelijk bagger eerste klas !


Het vreemde is dat deze beide apps van dezelfde ontwikkelaar zijn. Je zou toch denken dat de nieuwere versie (de RB app) toch beter werkt dan de BeerBuddy app. Helaas pindakaas. Je kan de RB app alleen gebruiken als je je ratings niet download, anders crasht ie. Nu een jaar later is daar blijkbaar nog steeds geen oplossing voor gevonden.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:30 Tue 10/21/2014

Is dat de app die Beer Buddy - Barcode Scanner heet? Vond dat zo’n rare naam. Maar als die wel werkt heb ik daar wel 3,50 voor over.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:31 Tue 10/21/2014

Originally posted by Benzai
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in het meelopen met anderen. Ik ben begonnen op RB omdat ik er op werd gewezen door Joes en Dutchdrebus. Hadden zij gebruik gemaakt van Untappd (hoewel dat toen nog niet bestond vgm) dan was ik daar mss wel mee begonnen, wie zal het zeggen.


Misschien wel, zelf ken ik twee mensen die van Ratebeer zijn overgestapt naar Untappd.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 04:33 Tue 10/21/2014

Het is daarom dat Android users God op hun blote knieën zouden moeten danken voor de inspanningen van EricKok. Een superieure gratis app.