Slowchat Deel 3

Reads 36381 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
rood
beers 93 º places 5 º 11:07 Sun 11/30/2014

Idioten? Helemaal niet. De markt reageert gewoon traag. Uiteindelijk lust niemand troep, toch niet aan torenhoge marktprijzen.

In België; Geuze, Rodenbach, Liefmans, De Koninck, ze zijn bijna allemaal ten onder gegaan doordat ze troep serveerden.

Brouwers moeten begrijpen dat in the long run, niemand wacht op het zoveelste experiment. De kunst van brouwen in the end is: consistente kwaliteit. Zonder dat je in het woord consistent vervlakking moet zoeken. Kijk maar naar de trappisten à la Rochefort.

De craft beer brouwers maken superlekkere bieren door experimenteler te gaan. Ze durven grenzen af te tasten waar een bierreus nooit meer komt. Dus als ze een parel maken, moeten ze dat koesteren.

God, ik zou direct een geldelijke bijdrage storten aan een Emelisse, De Molen, of Struise. Ze hebben bijgedragen tot mijn passie voor bier. Er zijn een paar ogen en sensaties opengegaan, bij het openen van hun bieren. Dus betaal ik graag meer? Ja, op voorwaarde dat ze lekker zijn, en dat blijven.

En daar schort het toch wel als ik de Belgische en Nederlandse markt bekijk. Geïnfecteerde batches aan premium prijzen blijven de markt overspoelen. En dat heeft onder meer te maken met een brouwer die aan het hoofd blijft van een bedrijf en de foute strategie uitstippelt.
Een strategie met een focus op op groei, en blijven experimenteren als een gek (of is dat een falen in het consistent brouwen?).

In mijn ogen, gaan groei en experimenteren moeilijk samen (experimenteer af en toe). En dat is toch een verschil als je kijkt naar het groeipad bv. van de referentie voor vele brouwerijen inzake bedrijfsvoering: Sierra Nevada. Daar ging de focus op groei en consistentie (uitbouw R&D).

Ik zie het somber tegemoet indien de brouwers niet hun strategie van groei en experimenten herzien. Als je op tien jaar tijd een productportfolio hebt van meer dan 100 bieren; dan is dat..eigenlijk geen goed teken.

En het wordt somberder als ze doelbewust geïnfecteerde batches op de markt brengen aan plafond premium prijzen. Het betekent dat de brouwer geen respect heeft voor zijn klanten.

En het wordt nog somberder als je geïnfecteerde batches op de markt brengt en dit achteraf ook ontkent. Het betekent dat de brouwer zijn klanten niet respecteert en vooral denkt dat zijn klanten domme kloten zijn.

Enfin, na een tijd begin je nog te hopen op een Goose Island scenario in België/Nederland. Of toch niet?

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 11:43 Sun 11/30/2014

Zelfs Orval lukt het niet men hun enorme lab en kwlaiteitscontrole om heel consequente batches te brouwen. Dat is ook bijna niet te doen met dat soort bier, een brouwreus die alleen ondergisters brouwt heeft het makkelijker met de kwaliteit.

Wat wel schandalig is, is dat geïnfecteerde flessen voor 30 euro worden verkocht terwijl de brouwer weet dat ze geïnfecteerd zijn. Echt belachelijk, zeker als het niet om een eenmalig barrel-age experiment gaat.

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 01:39 Mon 12/1/2014

Helemaal mee eens, je zou je geld moeten kunnen terugkrijgen bij een infectie. Sterker nog, het bewust verkopen van geïnfecteerd bier zou brouwers een boete moeten opleveren. (bewijzen dat een brouwer hierover op voorhand kennis heeft kan natuurlijk lastig zijn, maar de dreiging van de boete kan dit verwerpelijke gedrag wellicht deels voorkomen)

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 13:12 Wed 12/3/2014

Kan iemand mij vertellen in welke winkel ik deze kan vinden ?


bron interweb



 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 14:05 Wed 12/3/2014

Originally posted by ShivanDragon
Kan iemand mij vertellen in welke winkel ik deze kan vinden ?


bron interweb






Media Markt..

 
FSC_87
places 10 º 00:03 Thu 12/4/2014

Weet iemand waar ik een Brewdog Teku glas kan kopen in Nederland/belgië of online?

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 00:07 Thu 12/4/2014

Originally posted by ShivanDragon
Kan iemand mij vertellen in welke winkel ik deze kan vinden ?


bron interweb






Calling Joris, Tinus, Milan, Rene, Andre...

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 01:21 Thu 12/4/2014

Nfi

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 02:28 Thu 12/4/2014

Originally posted by FSC_87
Weet iemand waar ik een Brewdog Teku glas kan kopen in Nederland/belgië of online?

Ik heb die laatst een keer gekocht bij De Acht Zaligheden in Maastricht... maar ben al langere tijd weer opzoek naar eentje is een fijn glas, maar zowel De Acht Zaligheden en Het Raadhuis hebben ze niet meer...

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:26 Thu 12/4/2014

Originally posted by ShivanDragon
Kan iemand mij vertellen in welke winkel ik deze kan vinden ?


bron interweb






Verdomme. Weer een bierlijn die ik niet door kan zetten. Het gaat slecht met m’n imaginary brewery.