Slowchat Deel 3

Reads 36386 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
77ships
beers 14200 º places 918 º 12:50 Fri 11/28/2014

Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by 77ships
Originally posted by Countbeer
Originally posted by DutchDrebus
[vrijdagmiddagrelnicht]

Alvinne heeft blijkbaar 4 jaar lang geïnfecteerd bier verkocht, maar als het goed is komt daar nu een eind aan, want na 4 jaar hebben ze de oorzaak gevonden.

http://www.ratebeer.com/forums/alvinne-beers--gushing-all-the-time-ffs_267662_2.htm

- Ben ik de enige die het enigszins bizar/shocking vind dat ze al die tijd gewoon bier gemaakt en verkocht hebben terwijl ze blijkbaar wisten dat er een kwaliteitsprobleem was?

Ik zal wel weer overdrijven maar ik vind het nogal een bekentenis die zomaar even wordt afgelegd op het normaliter o zo rustige Belgische subforum.

[/vrijdagmiddagrelnicht]


Nee, jij bent niet de enige!


Er zijn wel meerdere brouwerijen die dat doen. Ik ben eerder verbaasd dat zij het toegegeven hebben, brouwerijen ontkenen dit soort dingen bij hoog en bij laag normaal gezien. Hiermee is de discussie of het nu door een infectie en/of hun gast eindelijk voor altijd beslecht.


Ja oké, ik verbaas me inderdaad meer over het feit dat het nu wordt toegegeven. Ik vraag me af of er goed over nagedacht is, want goede reclame is het niet.


Alvinne hun reputatie is wel al jaren zeer bekend. Fantôme heeft al 5 keer of zo infectie problemen toegeven en zogezegd opgelost. Hun bier is in de recente jaren ongelofelijk achteruitgegaan in kwaliteit. Het blijft verkopen aan steeds hogere prijzen. Bruery heeft op een bepaald moment geïnfecteerde bieren doodleuk voor idiote prijzen zitten verkopen. Struise ook recent. “Craft” bierwereld heeft redelijk wat van deze voorbeelden. Mensen blijven het maar kopen. Ik hoor regelmatig hoe mensen deze brouwerijen verdedigen. Er zijn brouwerijen die doodleuk gewoon troep uitbrengen zoals ’t Gaverhopke.Misschien zijn wij gewoonweg idioten. Alvinne is met zeer grote voorsprong een van de hoogst geprijsde brouwerijen in België.

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 13:25 Fri 11/28/2014

Ik zie nog zo eentje in het ’’wat drink je topic’’, Hof Ter Doormaal...

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 13:26 Fri 11/28/2014

Ik koop het al jaren niet meer, en sla ze zelfs op festivals stelselmatig over, omdat alles óf geïnfecteerd, óf ontploffend was, en indien niet 1 van beide hooguit middelmatig van kwaliteit. Toen ze eenmaal door hadden dat bijna al hun bieren geïnfecteerd waren zijn ze het maar "sours" gaan noemen. Consumentenbedrog noem ik het.

Overigens had ’t IJ eenzelfde probleem in hun tanks zitten, voor een hele lange tijd. Volgens mij kwamen zij er wel ronduit voor uit, maar wilde ze het niet oplossen omdat het een "levend product was, en er dus wel eens wat fout kan gaan". Hun standaardbieren van voorheen (Natte, Zatte, Columbus) zijn er overigens op achteruit gegaan sinds ze het opgelost hebben imho.

 
77ships
beers 14200 º places 918 º 01:36 Sat 11/29/2014

Originally posted by SVD
Ik zie nog zo eentje in het ’’wat drink je topic’’, Hof Ter Doormaal...


Hadden zij ook niet op een bepaald moment toegegeven dat zij mislukte batches gebruiken van sommige van hun standaard bieren om nieuwe bieren voor de BA serie te maken? Of is dat een gerucht dat ik gehoord heb?

Originally posted by Borresteijn"levend product was, en er dus wel eens wat fout kan gaan".


Klinkt als Hair of the Dog die al meer dan een decennium doodleuk platte bieren en slechte batches verkoopt. Bij elke klacht zegt de brouwer gewoon dat het natuurlijk is voor levend bier om variatie te hebben zeker bij bieren van hogere alcohol percentage. Variatie ja maar niet regelmatig plat, occasioneel geïnfecteerd etc. Er zijn duizenden brouwerijen die zonder problemen bruisend levend bier kunnen maken. Michael van HotD is goor maar dat is okay omdat het zuur bier is.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 01:45 Sat 11/29/2014

Originally posted by 77ships
Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by 77ships
Originally posted by Countbeer
Originally posted by DutchDrebus
[vrijdagmiddagrelnicht]

Alvinne heeft blijkbaar 4 jaar lang geïnfecteerd bier verkocht, maar als het goed is komt daar nu een eind aan, want na 4 jaar hebben ze de oorzaak gevonden.

http://www.ratebeer.com/forums/alvinne-beers--gushing-all-the-time-ffs_267662_2.htm

- Ben ik de enige die het enigszins bizar/shocking vind dat ze al die tijd gewoon bier gemaakt en verkocht hebben terwijl ze blijkbaar wisten dat er een kwaliteitsprobleem was?

Ik zal wel weer overdrijven maar ik vind het nogal een bekentenis die zomaar even wordt afgelegd op het normaliter o zo rustige Belgische subforum.

[/vrijdagmiddagrelnicht]


Nee, jij bent niet de enige!


Er zijn wel meerdere brouwerijen die dat doen. Ik ben eerder verbaasd dat zij het toegegeven hebben, brouwerijen ontkenen dit soort dingen bij hoog en bij laag normaal gezien. Hiermee is de discussie of het nu door een infectie en/of hun gast eindelijk voor altijd beslecht.


Ja oké, ik verbaas me inderdaad meer over het feit dat het nu wordt toegegeven. Ik vraag me af of er goed over nagedacht is, want goede reclame is het niet.


Alvinne hun reputatie is wel al jaren zeer bekend. Fantôme heeft al 5 keer of zo infectie problemen toegeven en zogezegd opgelost. Hun bier is in de recente jaren ongelofelijk achteruitgegaan in kwaliteit. Het blijft verkopen aan steeds hogere prijzen. Bruery heeft op een bepaald moment geïnfecteerde bieren doodleuk voor idiote prijzen zitten verkopen. Struise ook recent. “Craft” bierwereld heeft redelijk wat van deze voorbeelden. Mensen blijven het maar kopen. Ik hoor regelmatig hoe mensen deze brouwerijen verdedigen. Er zijn brouwerijen die doodleuk gewoon troep uitbrengen zoals ’t Gaverhopke. Misschien zijn wij gewoonweg idioten. Alvinne is met zeer grote voorsprong een van de hoogst geprijsde brouwerijen in België.


Nailed it! ;)

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 09:28 Sun 11/30/2014

Onderstaand plaatje vult bovenstaand gesprek weer eens mooi aan. Het blijkt me tegen de haren in te strijken als mensen zo ontzettend fan zijn van een bepaalde brouwerij dat ze alles maar slikken als (beschimmelde) zoete koek.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:42 Sun 11/30/2014

Originally posted by DutchDrebus
Onderstaand plaatje vult bovenstaand gesprek weer eens mooi aan. Het blijkt me tegen de haren in te strijken als mensen zo ontzettend fan zijn van een bepaalde brouwerij dat ze alles maar slikken als (beschimmelde) zoete koek.



+10

Wat een bullshit!

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 09:57 Sun 11/30/2014

Mijn ’’like’’ heb je al xD

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 10:05 Sun 11/30/2014

Die post was wel een beetje klok en klepel.. Het decanteren is niet tegen een infectie (zou vreemd zijn als dat zou helpen tegen infecties, niet?) maar tegen overcarbonisatie. Door te decanteren gaat er CO2 uit, en daardoor ook H2CO3, en wordt het minder zuur.

Ben het wel met je opmerking eens Dré, dat er veel niet-kritische fanboys (m/v) zijn..

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 10:58 Sun 11/30/2014