Slowchat Deel 3

Reads 36403 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:25 Tue 10/21/2014

Originally posted by caesar
Het niet openstaan voor andersdenkenden/doenden maakt jou in zekere mate een biersnob inderdaad. Dat geldt niet alleen voor jou; het wemelt hier van de biersnobs. Ook ikzelf vertoon trekjes van snobisme. Plus het feit dat een aantal users hier al lange tijd bivakkeert (en tot een soort meubilair gaat horen), maakt het vaak lastig voor nieuwe mensen om zich erbij te voegen.

Dit is niet iets specifieks voor Ratebeer, want het gebeurt op vrijwel alle websites, fora (hobbybrouwen), clubjes (PINT bv), etc. Het verwordt tot een soort incrowd, waarbij iedereen die nieuw is, zich moet aanpassen aan de gevestigde orde (= een soort van snobisme). Althans, dat vindt de gevestigde orde. Wat meer tolerantie tov nieuwe, andersdenkende leden zou de oudgedienden sieren. Anders blijven ze uiteindelijk als roependen in de woestijn over.

En als Untappd/Ratebeer 2.0 de toekomst is, misschien is dat juist wel het beste.


Ik vind zelf dat dit aspect altijd (lees: de laatste pak ’m beet 3 dagen) enorm overdreven wordt (waarmee ik dus niet beweer dat het absoluut niet het geval is).

Ik ben geen sociaal wonder en ik hoor erbij. Abijen was ooit nieuw, maar die hoort er ook bij. SVD is volgens mij relatief gezien nog nieuw (ik hou de data niet bij in m’n agenda), maar ook hij lag afgelopen zomer in een zwembad in Westelbeers.

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 13:39 Tue 10/21/2014

Originally posted by DutchDrebus Abijen was ooit nieuw, maar die hoort er ook bij. SVD is volgens mij relatief gezien nog nieuw (ik hou de data niet bij in m’n agenda), maar ook hij lag afgelopen zomer in een zwembad in Westelbeers.

Haha en dat was ook gezellig, maar probleem voor mij is om echt sociaal in de groep erbij te komen zou ik vaker naar die tastings moeten gaan als jullie die organiseren maar aangezien ik in een uithoek van Nederland woon is het voor mij heel vaak onmogelijk om naar iemand te gaan Maar Camping Ratebeer was geniaal dus nogmaals bedankt daarvoor

Maar ben toch al bijna 2 jaar lid op deze site en al eens ster van de dag geweest :D

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:42 Tue 10/21/2014

Ik heb het eens voorgelegd in de Beer Geeks Facebook groep (veel mensen daar zijn Untapper). Ben benieuwd wat de motivatie is geweest om voor Untapp’d te kiezen.

Ik vermoed een mix van gebruiksgemak, wereldwijde populariteit en via via in aanraking gekomen met.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 13:43 Tue 10/21/2014

Originally posted by DutchDrebus
Ik heb het eens voorgelegd in de Beer Geeks Facebook groep (veel mensen daar zijn Untapper). Ben benieuwd wat de motivatie is geweest om voor Untapp’d te kiezen.

Ik vermoed een mix van gebruiksgemak, wereldwijde populariteit en via via in aanraking gekomen met.


Goeie, ik zag hem net voorbij komen. Wel interessant.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 13:45 Tue 10/21/2014

Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by Benzai
Dus ik vind het raar om te zeggen: omdat de tickfunctie niet in het oog springt kunnen mensen het niet vinden en haken ze onmiddellijk af.


Ze haken niet af, ze haken niet aan; Daar zit een verschil in. De vergelijking met het compilen van je ratings werkt daarom ook niet. Als je niet zou weten dat je ratings kunt compilen zou je ook niet vragen hoe dat dan precies werkt.

Dat onduidelijkheid en gebruiksgemak een factor speelt in de keuze om iets wel of niet te gebruiken is een gegeven.

Heel simpel gezegd: Je hebt honger en er liggen 2 frikandellen voor je neus. De één kun je zo pakken en opeten, terwijl je voor de andere eerst een lastige puzzel moet oplossen. De meeste mensen gaan dan gewoon voor de makkelijke optie.


Behalve als 1 frikandel duidelijk minder lekker is dan de andere. Maar wat je bedoelt is dus dat men de lekkerdere frikandel nooit zal proberen omdat het teveel moeite kost en daarom ook niet zal weten dat ie zoveel lekkerder is? Daar zit wat in inderdaad..

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:48 Tue 10/21/2014

Originally posted by caesar
Originally posted by DutchDrebus
Ik heb het eens voorgelegd in de Beer Geeks Facebook groep (veel mensen daar zijn Untapper). Ben benieuwd wat de motivatie is geweest om voor Untapp’d te kiezen.

Ik vermoed een mix van gebruiksgemak, wereldwijde populariteit en via via in aanraking gekomen met.


Goeie, ik zag hem net voorbij komen. Wel interessant.


Grappig dat de eerste antwoorden doorschemeren dat mensen niet eens doorhebben dat er hier ook Nederlanders zijn. Daar had ik zelf niet aan gedacht iig.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:54 Tue 10/21/2014

Originally posted by Benzai

Behalve als 1 frikandel duidelijk minder lekker is dan de andere. Maar wat je bedoelt is dus dat men de lekkerdere frikandel nooit zal proberen omdat het teveel moeite kost en daarom ook niet zal weten dat ie zoveel lekkerder is? Daar zit wat in inderdaad..


Ik voelde dit al aankomen :P Als het op ticks aankomt is Untapp’d de lekkere frikandel die ook nog eens het makkelijkst te pakken is. Ik ga er vanuit dat we het daar de komende 3 jaar niet over eens gaan worden :P

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 14:20 Tue 10/21/2014

Bah, frikadellen

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 14:28 Tue 10/21/2014

In plaats van je vleesvrije agenda hier te promoten zou je ook je profielomschrijving eens kunnen aanpassen, Potje Bier. Als dat je echte naam is tenminste.

"Still relatively new to Ratebeer" - PotjeBier, Joined 31 October 2009

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 14:51 Tue 10/21/2014

Originally posted by DutchDrebus
Still relatively new to Ratebeer" - PotjeBier, Joined 31 October 2009


Ziedaar het summum van snobisme. Beetje doen of je er na 5 jaar nog steeds niet helemaal bijhoort.