Slowchat Deel 3

Reads 36388 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 09:20 Thu 11/13/2014

Als je er naar moet vragen ben je nog niet klaar om het te weten, Benzai.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 10:13 Thu 11/13/2014

Beter, de D to the R to the Ebus is back in town! Yay! (waar is die pompomgirl-smiley)

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 23:10 Thu 11/13/2014

Originally posted by MrHangover
Ben ik de enige die problemen heeft met de Android app? Nog nooit problemen gehad en nu kan ik ineens niet meer inloggen.

AI zie je bericht nu pas. Nog steeds problemen? Heb je uit- en ingelogd? Misschien wachtwoord veranderd?

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 00:59 Fri 11/14/2014

Nee het probleem is opgelost. Mijn wachtwoord is nooit veranderd geweest. Ineens kon ik ook niet meer inloggen op mijn laptop van de één op andere dag. Toen mijn wachtwoord maar gereset en nu kan ik weer inloggen met hetzelfde wachtwoord. Probleem dus opgelost, maar het lag denk ik aan rb.. as usual..

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:26 Fri 11/14/2014

Ik wist niet dat er zo veel actieve Poolse raters op deze site zijn.
Wil ’m nu wel heel graag proeven!

Oirschot crew: lijkt wel op ons verhaaltje van gisteren he?!

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 09:08 Sun 11/16/2014
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:21 Sun 11/16/2014

Originally posted by SVD
http://www.nu.nl/lifestyle/3929915/maes-pils-gekozen-beste-pils-van-europa.html

Whut... Maes beste pils van Europa?

Tsjechië ligt toch in Europa?

 
MarcoDL
beers 9604 º places 213 º 01:21 Mon 11/17/2014

Ik wilde flink gaan zeiken op deze wedstrijd, maar als je de lijst van winnaars bekijkt zit daar toch veel kwaliteit tussen: http://european-beer-star.com/ebs14_en/downloads/presse/winners2014.pdf

 
MrHangover
beers 4691 º places 75 º 03:56 Tue 11/18/2014

ja ik heb ze ook gezien inderdaad en ben bijna heel de lijst afgegaan hier in de database. Hoop bieren die ik nog niet gehad heb, dus waar ik nog nier over kan oordelen, maar het feit dat er ook onbekende brouwerijen in de prijzen vallen vind ik een goede ontwikkeling. Werkt het vermoeden van steekpenningen hier en daar toch een beetje tegen..

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 11:53 Tue 11/18/2014

Originally posted by MrHangover
ja ik heb ze ook gezien inderdaad en ben bijna heel de lijst afgegaan hier in de database. Hoop bieren die ik nog niet gehad heb, dus waar ik nog nier over kan oordelen, maar het feit dat er ook onbekende brouwerijen in de prijzen vallen vind ik een goede ontwikkeling. Werkt het vermoeden van steekpenningen hier en daar toch een beetje tegen..

Dat soort tastings zijn (bij mijn weten) absoluut eerlijk vanuit de juryleden. Maar het is wel belangrijk om te bedenken dat het niet de taak is van dergelijke wedstrijden om het beste bier te vinden, slechts het bier dat het beste voldoet aan de geschreven (en ongeschreven) guidelines die horen bij de stijl waarin het ingezonden is.

Maes is dus waarschijnlijk het bier wat volgens de juryleden -van alle bieren ingezonden in die stijl- het beste past binnen European-Style Mild Lager. Binnen die stijl vind ik het zelf ook geen slecht voorbeeld (al heb ik niet heel veel met de stijl to be honest). Er zijn ook andere stijlen -zoals Bohemian Style Pilsner.

Het bericht van nu.nl lijkt me vooral dan ook een kwestie van een ’goed’ persbericht, vanuit het oogpunt van InBev, in combinatie met een niet al te goede journalist die snel een stukje geschreven heeft zonder veel te checken.
Overigens was het eerst nog erger: toen luidde de titel van het nu.nl bericht: "Maes Pils gekozen tot beste bier van Europa." Gelukkig hebben ze dat toch vrij snel veranderd