Slowchat Deel 3

Reads 36402 • Replies 475 • Started Sunday, June 1, 2014 11:29:13 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:16 Wed 10/22/2014

Ik denk dat een goede app, die volledig ondersteund wordt in al zijn functionaliteit en bovenal gratis is, een absolute must is. Het is namelijk de applicatie-generatie vs de website-generatie.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 02:24 Wed 10/22/2014

Het feit dat er zoveel onduidelijk bestaat rondom Ratebeer geeft al aan dat het onduidelijk/niet gebruiksvriendelijk is.

Maar daarnaast: Ik zou geen 10 community websites kunnen bedenken die 14 jaar na oprichting nog relevant zijn.

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 02:35 Wed 10/22/2014

Allereerst zou RB flink moeten opschonen. Oude troep eruit en alles dat niet of half werkt (of niet wordt gebruikt): weg ermee. Vervolgens eens met mensen die iets van UI/UX weten de homepage (en liefst ook alle andere pagina’s) visueel laten opfrissen. Vervolgens moet het technisch opnieuw. Niet een paar pleisters plakken, maar gewoon opnieuw beginnen met nieuwe, snelle techniek. Aangezien je precies weet wat je moet bouwen hoeft dat totaal niet veel tijd te kosten. Ten slotte moet er door RB geïnvesteerd worden in de mobiele apps, of en minste toch in de API zodat anderen apps kunnen maken.

Voor elk van deze stappen heeft Joe (en de oude Amerikaanse garde) wel een tegenwoord en daarom gaat niets hiervan ook gebeuren. Tot RB echt (weer) eens er uit knalt of al zijn gebruikers verliest, misschien. Maar zelfs dat gaat wsl niet helpen. Tenzij Joe eens de techniek (incl. UX) overlaat aan mensen die er wel verstand van hebben. RB heeft zo’n onwijs goede database en erg fanatieke fans, maar daar hangt alles op momenteel.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 03:04 Wed 10/22/2014

Dus eigenlijk is de eerste vraag: hoe krijgen we het JoeT of andere hoge admins aan hun verstand gepeuterd?

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 03:10 Wed 10/22/2014

Originally posted by Benzai
Dus eigenlijk is de eerste vraag: hoe krijgen we het JoeT of andere hoge admins aan hun verstand gepeuterd?


$ daar zal het wel om draaien denk ik zo !

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 03:34 Wed 10/22/2014

De grap is dat JoeT totaal geen idee heeft hiervan. Hij klaagt alleen maar dat er zoveel data wordt gegenereerd via de mobiele apps. Dan denk ik: goed juist. Maar hij krijgt daarvan geen inkomsten. Dan stel ik voor: promoot het premium abonnement. Maar daar had hij geen oren naar. Wel naar advertenties maar ik ga niet in mijn gratis app advertenties bouwen als ik er zelf niks voor krijg. Hij mag me ook betalen (zoals hij ongetwijfeld met de iOS app heeft gedaan) maar neeeee dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.

Ik heb al diverse keren aangekaart wat er technisch en functioneel te verbeteren valt (API, brakke login, etc.) maar er wordt niks aan gedaan.

Maar de grootste onkunde blijkt misschien wel hieruit: wellicht de grootste kostenpost voor een site als RateBeer is dataverkeer. De hoeveelheid MB’s die van de server worden verstuurd, zeg maar. Dat is direct gerelateerd aan hoeveelheid bezoekers natuurlijk (dat is goed) maar ook aan de grootte van de verstuurde pagina’s. En de laatste, daar is RB juist superslecht in. Erbarmelijke techniek zorgt ervoor dat dit onnodig groot is, en dus onnodig kostbaar. Onnodig, want met enkele ingrepen zou het makkelijk(!) 3 keer zo klein kunnen. Dat is een extreme kostenbesparing. Maar toen ik dat voorstelde kreeg ik in geheel geen antwoord. Dus blijft de site traag en duur. En is er dus geen geld.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:59 Wed 10/22/2014

Uiteindelijk vind ik het allemaal niet zo rampzalig hoor, maar die traagheid kan ik missen als kiespijn :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 04:18 Wed 10/22/2014

Er moet toch een manier zijn om hen die hier over gaan duidelijk te maken dat dit vooruitgang is? Zo te zien heeft Eric alles al uitgezocht en weet hij dus waar de knelpunten zitten. Alleen JoeT overtuigen moet kennelijk via een andere weg dan de directe. Een van onze eigen admins mss een idee wie er invloed heeft of zou kunnen hebben op JoeT? Is hij wel de enige die hierover gaat bijvoorbeeld? Heeft Oakes ook niet een vinger in de pap?

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:25 Wed 10/22/2014

Originally posted by erickok
De grap is dat JoeT totaal geen idee heeft hiervan.


Het is wel echt jammer dat Ratebeer op deze manier omgaat met jouw super waardevolle input... (En dat die Joe T een nieuwe Android app met nauwelijks functionaliteit loopt te promoten terwijl jouw app er al is.)

Door de oren maar te sluiten voor goede input en mensen die er echt verstand van hebben wordt Ratebeer vanzelf wel een dinosaurus die langzaam uitsterft, en dat levert natuurlijk ook niemand wat op.

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 04:26 Wed 10/22/2014

Nou ik heb mezelf eens als proefkonijn opgegeven en ben bezig met alle ratings over te zetten naar zowel beeradvocate en untappd (voor backup enzo ook) wat ik nu merk:

Ratebeer heeft een betere database

Untappd vind sommige bieren homebrew zoals Toeteler Wit

Beeradvocate kent sommige bieren niet eens

Nog 10 paginas met ratings te gaan, dus nog zo een 500...