Voer voor de admins #4

Reads 24990 • Replies 401 • Started Tuesday, March 1, 2016 1:20:58 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:31 Fri 6/17/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by caesar
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by caesar
Originally posted by Zlotta
Weet iemand of er een verschil is tussen Mestreechs Aajt en de Zwarte Ruiter of is het gewoon hetzelfde onder een nieuwe naam?


Dat vermoeden heb ik wel


Kon weinig verschil ontdekken iig. Het irritante is dat nu de namen ook nog eens door elkaar gebruikt worden (althans, dat idee heb ik). Het is overigens geen straf om het 2x te drinken ;-)


Ja, op de website staat het zelfs als "Gulpener Zwarte Ruiter - Mestreechs Aajt"
http://www.gulpener.nl/speciale-editie-no-3-gulpener-zwarte-ruiter-mestreechs-aajt-2/

Ook de tekst onder ’onze bieren’ is als volgt:
"Het enige middeleeuwse bier van Nederland wordt vandaag de dag nog maar op één plek gebrouwen, namelijk in Herberg De Zwarte Ruiter in Gulpen. Hier ligt Mestreechs Aajt minimaal een jaar lang te rijpen in eikenhouten vaten. Alleen op die manier ontstaat de typische rinzige smaak met een frisse afdronk die het Mestreechs Aajt zo kenmerkt. Mestreechs Aajt is met haar donkere kleur een heerlijk fris oerbier dat de perfecte balans heeft tussen zurig en zoet. De appelachtige geur streelt de neus Let op: Nu verkrijgbaar als Gulpener Speciale Editie!"

Oftewel, het lijkt mij eigenlijk vrij duidelijk een alias.


En wat zegt de brouwerij zelf over deze insinuatie? ;-)
Lijkt mij iig ook vrij duidelijk, dat de zeldzame tapversie nu op fles beschikbaar is gemaakt. Maar ja, brewers intent, apart gemarket, yadayada, zuur bier (! niet te vergeten, want dan mag alles)


Die mail loopt, maar nog geen antwoord gehad. Als ik de facebook-marketing naspeurde, zeiden ze daar zelf ook dat het hetzelfde is. Dus mijn vinger hangt al boven de aliasknop. ;-)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:02 Fri 6/17/2016

En de bevestiging van Gulpener.
"We wilde onze Mestreechs Aajt graag met een breder publiek delen. Om die reden hebben we er een eenmalige speciale editie van gemaakt. Groet!"

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 07:08 Fri 6/17/2016

Top. Great job, Sherlock.

 
MarcoDL
beers 9607 º places 213 º 07:51 Fri 6/17/2016

Originally posted by caesar
En de bevestiging van Gulpener.
"We wilde onze Mestreechs Aajt graag met een breder publiek delen. Om die reden hebben we er een eenmalige speciale editie van gemaakt. Groet!"


Oh, het gaat om delen ipv geld verdienen. Sympathieke kerels daar bij Gulpener.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:40 Tue 6/21/2016

Kan een admin de ratings van mij en Sjogro van dit bier: http://www.ratebeer.com/beer/fantome-la-dalmatienne-dark/10958/ verplaatsen naar de nieuwe ’light’ versie ervan? Of moet de Belgische admin dat doen?

 
bierkoning
beers 20232 º places 431 º 02:51 Tue 6/21/2016

Je kan dit gemakkelijk zelf. Nieuwe rating invoeren en oude deleten. Je kunt nl je eigen ratings deleten.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 14:30 Tue 6/21/2016

Wat is de verchil tussen Oersoep Wild At Heart (God Is Good) and Wild At Heart Mild Sour - Foudre 2?
Ik heb de eerste bij het festival van Oersoep geproefd en ik vond niks, nu zit ik met een fles Mild Sour naast me en hij is wel wat, maar dat zegt nieks natuurlijk.
Verder, ik zie ratings onder de eerste die melden "bottle as Mild Sour - Foudre 2)" etc.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 14:38 Tue 6/21/2016

Originally posted by Douberd
Wat is de verchil tussen Oersoep Wild At Heart (God Is Good) and Wild At Heart Mild Sour - Foudre 2?
Ik heb de eerste bij het festival van Oersoep geproefd en ik vond niks, nu zit ik met een fles Mild Sour naast me en hij is wel wat, maar dat zegt nieks natuurlijk.
Verder, ik zie ratings onder de eerste die melden "bottle as Mild Sour - Foudre 2)" etc.


Volgens mij was Countbeer de eerste daarmee, misschien weet hij het verschil nog. Het plaatje bij de originele wild at heart is recent toegevoegd, wat natuurlijk bijzonder ergerniswekkend is.

Misschien dat we het dit weekend bij Sander wel na kunnen vragen.

 
Christos
beers 6111 º places 110 º 15:00 Tue 6/21/2016

Originally posted by caesar
Misschien dat we het dit weekend bij Sander wel na kunnen vragen.

Ja graag. Btw het is de rating van TheJvd dat moet dan verplaatst worden

http://www.ratebeer.com/beer/oersoep-wild-at-heart-god-is-goed/199677/235647/

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 16:07 Tue 6/21/2016

Originally posted by bierkoning
Je kan dit gemakkelijk zelf. Nieuwe rating invoeren en oude deleten. Je kunt nl je eigen ratings deleten.


Ja weet ik, maar dan klopt de datum niet meer. Anyway, er staan daar sowieso heel veel verkeerde ratings zie ik.