Voer voor de admins #4

Reads 24995 • Replies 401 • Started Tuesday, March 1, 2016 1:20:58 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 16:56 Sat 6/11/2016

Ik ken niet alle inside info over de bieren, maar ga gewoon af op hoe zij het presenteren op hun website.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 17:02 Sat 6/11/2016

Ik ga altijd maar een beetje uit van hoe ze het presenteren in hun bar en op festivals. Die nieuwe Bertus daar zetten ze nu zelf wel bij "Malbec BA", maar die oude was al vergist op wijnvaten. Zou kunnen dat het dan een nieuwe entry is vanwege blijkbaar een langere ageing op vaten in plaats van alleen een vergisting, dat weet jij beter dan ik :-) Maar bij een andere naam en andere gist vind ik het eigenlijk een duidelijker geval van een ’ander’ bier.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 17:07 Sat 6/11/2016

Trouwens wel sorry voor het voorbarig toevoegen van de Chica Americana onder Oproer. Bart Jan vertelde mij later dat het een oude keg van Rooie Dop was en dat Oproer niet van plan is om deze opnieuw te brouwen.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 17:11 Sat 6/11/2016

Hoe brouwers of horeca het presenteren in de bar en op festivals moeten we helaas heel vaak met een korreltje zout nemen. Dus daar ga ik zelden op af.
Bertus 1.0 is blijkbaar niet zo bedoeld, vandaar Brettus. Op de site heet het bier ook Bertus/Brettus, hoeveel duidelijker wil je het hebben? Bertus 2.0 is blijkbaar meer zoals de oorspronkelijke Bertus bedoeld was. Plus brewers intent = nieuwe entry gerechtvaardigd.

Er zijn veel rare admin beslissingen (met name buiten NL), maar hier zie ik niks geks in ;-)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:47 Mon 6/13/2016

Wat was het verschil nu eigenlijk ook weer met de Rodenburg Angus Tripel, tussen de light en de dark version? Miniem alcoholverschil, ietsje donkerder. Is dat alles?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 03:25 Mon 6/13/2016

Originally posted by caesar
Wat was het verschil nu eigenlijk ook weer met de Rodenburg Angus Tripel, tussen de light en de dark version? Miniem alcoholverschil, ietsje donkerder. Is dat alles?


Daar heb ik al meerdere keren in meerdere draadjes een vraag over gesteld zonder een bevredigend antwoord te krijgen.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:49 Mon 6/13/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by caesar
Wat was het verschil nu eigenlijk ook weer met de Rodenburg Angus Tripel, tussen de light en de dark version? Miniem alcoholverschil, ietsje donkerder. Is dat alles?


Daar heb ik al meerdere keren in meerdere draadjes een vraag over gesteld zonder een bevredigend antwoord te krijgen.


Zeker als ik kijk naar de ratings, dan gaan de kleuren bij de ratings alle kanten op. Mensen kijken vermoedelijk alleen naar het ABV?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 03:54 Mon 6/13/2016
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 03:55 Mon 6/13/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by caesar
Wat was het verschil nu eigenlijk ook weer met de Rodenburg Angus Tripel, tussen de light en de dark version? Miniem alcoholverschil, ietsje donkerder. Is dat alles?


Daar heb ik al meerdere keren in meerdere draadjes een vraag over gesteld zonder een bevredigend antwoord te krijgen.


Zeker als ik kijk naar de ratings, dan gaan de kleuren bij de ratings alle kanten op. Mensen kijken vermoedelijk alleen naar het ABV?


ABV bij Bronckhorster bieren zijn zo variabel als het weer, dus dat zegt ook niks.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:08 Mon 6/13/2016

Originally posted by caesar
Bertus 2.0 is blijkbaar meer zoals de oorspronkelijke Bertus bedoeld was. Plus brewers intent = nieuwe entry gerechtvaardigd.


OK, maak die 2.0 maar een nieuwe entry dan, alle ratings van de laatste tijd moeten dan daarnaar verplaatst worden want die zijn allemaal van de versie zonder Brett. (En heb ik weer een tick gemist, grrrrr.)