Voer voor de admins #4

Reads 24994 • Replies 401 • Started Tuesday, March 1, 2016 1:20:58 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Christos
beers 6111 º places 110 º 11:19 Sat 9/17/2016

Originally posted by tricksta_p
Ik zie dat de Moersleutel Motorolie 10 doorverwijst naar de Motorolie 10 - Bourbon BA.

http://www.ratebeer.com/beer/de-moersleutel-motorolie/424041/

Ik heb deze gisteren gedronken op het Amsterdam Beer Fair en geen Bourbon geproefd. Volgens mij is er, net als de bij Je Moer Imperial Porter, sprake van een basis bier en een aantal barrel aged varianten.

Foto van hun display (klik voor grote foto):

https://untappd.com/user/tricksta_p/checkin/360765499

*duikt snel weg vanwege link naar untappd


Dus er is een
Motorolie 10 basis bier IRS 12%
Motorolie 10 Ancient Age Bourbon
Motorolie 10 Daiulaine
Motorolie 10 Walnut Wine

En ik heb geen op

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 12:04 Sat 9/17/2016

Originally posted by tricksta_p
Ik zie dat de Moersleutel Motorolie 10 doorverwijst naar de Motorolie 10 - Bourbon BA.

http://www.ratebeer.com/beer/de-moersleutel-motorolie/424041/

Ik heb deze gisteren gedronken op het Amsterdam Beer Fair en geen Bourbon geproefd. Volgens mij is er, net als de bij Je Moer Imperial Porter, sprake van een basis bier en een aantal barrel aged varianten.

Foto van hun display (klik voor grote foto):

https://untappd.com/user/tricksta_p/checkin/360765499

*duikt snel weg vanwege link naar untappd


Die was ook niet te proeven, al weet ik zeker dat ik de bourbonversie gehad heb. Stond toen als Motorolie 10 op de lijst op het NHBF, en op de fles stond Ancient age bourbon oid.

 
tricksta_p
beers 12056 º places 413 º 12:54 Sat 9/17/2016

Originally posted by Borresteijn
Die was ook niet te proeven, al weet ik zeker dat ik de bourbonversie gehad heb. Stond toen als Motorolie 10 op de lijst op het NHBF, en op de fles stond Ancient age bourbon oid.


Op basis van die info snap ik dat ’ie aliased is. Maar gisteren was er dus de basis Motorolie 10 en een BA variant.

Van Je Moer Imperial Porter is ook een basis bier en een aantal BA varianten.

Mooi aanwinst voor het Nederlandse bierlandschap, deze broeders.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 13:18 Sat 9/17/2016

Originally posted by tricksta_p
Originally posted by Borresteijn
Die was ook niet te proeven, al weet ik zeker dat ik de bourbonversie gehad heb. Stond toen als Motorolie 10 op de lijst op het NHBF, en op de fles stond Ancient age bourbon oid.


Op basis van die info snap ik dat ’ie aliased is. Maar gisteren was er dus de basis Motorolie 10 en een BA variant.

Van Je Moer Imperial Porter is ook een basis bier en een aantal BA varianten.

Mooi aanwinst voor het Nederlandse bierlandschap, deze broeders.


Maar de basisversie is dus tot nu toe altijd bourbon BA geweest. En die BA is een of ander Schots vat. Ik zie nog geen reden om ze uit elkaar te halen?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 14:05 Sat 9/17/2016

Edit: volgens mij brouwen ze de Motorolie, en laten dat dan rijpen op allerlei verschillende vaten. Die ze dus gevarieerd uitbrengen/schenken. Ik zal ze eens contacten voor wat meer info.

 
tricksta_p
beers 12056 º places 413 º 14:06 Sat 9/17/2016

Originally posted by caesar
Maar de basisversie is dus tot nu toe altijd bourbon BA geweest. En die BA is een of ander Schots vat. Ik zie nog geen reden om ze uit elkaar te halen?


Ik zal eens zien of ik het antwoord via hun FaceBook pagina kan krijgen.

 
tricksta_p
beers 12056 º places 413 º 14:33 Sat 9/17/2016

Ik kreeg het volgende als reactie:

"Hoi Patrick, we hadden inderdaad 2 versies mee. De standaard Motorolie is inderdaad een RIS en we hadden gister rond 8 a half 9 de barrel aged versie op tap staan. Dus dat zal het wel verklaren, je ruikt/proeft ook wel duidelijk de whisky bij de BA versie."

 
Vriendenbier
14:47 Sat 9/17/2016

Hoi,

Pim hier van de Moersleutel, de motorolie en Je moer zijn inderdaad onze basis bieren. Deze zijn alleen nog nooit ’’tot gister’’ verkocht maar altijd in een barrel aged variant:

Wat we nu hebben is
Motorolie 10 basis bier IRS 12%
Motorolie 10 Ancient Age Bourbon
Motorolie 10 Daiulaine schotse whisky
Motorolie 10 Walnut Wine & coffee

Je Moer basis bier Imp Porter 10%
Je moer Hiram Walker & Sons Bourbon
Je moer Old Taylor Bourbon & Vanilla Infused
Je Moer Walnut Wine

We hebben nog 12 verschillende soorten vaten liggen op dit moment, is het een idee dat wij hier ergens aangeven als er een nieuwe de markt op komt?

Groetjes,

Pim Zomerdijk

PS: Morgen zijn wij weer aanwezig, dus voor wie nog iets wil proeven of gewoon lekker over bier praten.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 15:17 Sat 9/17/2016

Ok dan, thanks voor de info in dit topic!

Ik beheer samen met "bierkoning" de NL database, dus je kan altijd een persoonlijk berichtje naar een van ons sturen. Ik zal de reguliere motorolie weer apart maken, zodat een ieder die deze versie geproefd heeft, hem ook op de juste plaats kan beoordelen. :-)

 
MarcoDL
beers 9607 º places 213 º 17:07 Sat 9/17/2016

Nice, brouwers die helder tekst en uitleg geven. Goed bezig.