Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32421 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 03:34 Tue 12/6/2016

€20 voor een flesje bier is pure diefstal, zeker als het om een simpele tripel of Grand Prestige a minder dan een euro per flesje gaat. Dat vaatje maakt het bier echt geen €19 duurder.

 
joes
beers 93 º places 9 º 04:15 Tue 12/6/2016

Om de daad bij het woord te voegen heb ik hem net ook maar besteld.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:15 Tue 12/6/2016

Die La Trappe is ook flink aan de prijs, die koop ik ook niet. 20 euro voor een fles plus glas is veel geld, maar je ziet het inmiddels steeds meer.Zag laatst die Schneider barrel-aged bieren en die waren ook meer dan 20 euro...

Verschil is wel dat die Grand Prestige een matig bier is, waar ze zelfs kleurstof aan toevoegen (blijkbaar ziet het er anders niet uit).

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 04:19 Tue 12/6/2016

Originally posted by Borresteijn
€20 voor een flesje bier is pure diefstal, zeker als het om een simpele tripel of Grand Prestige a minder dan een euro per flesje gaat. Dat vaatje maakt het bier echt geen €19 duurder.


Laten we even aan factchecking doen: spreekt Borrie hier de waarheid, of lult hij uit zijn nek?

Een rondje langs de velden leert ons, dat een 75 cl fles HJ Grand Prestige bij de Gall & Gall 5,39 euro kost. De gemiddelde prijs is volgens biernet.nl ( https://www.biernet.nl/bier/prijzen/hertog-jan-grand-prestige/fles-a-075-liter ) 6,46 euro voor een 75 cl fles.

De factcheckers gaan er vanuit dat het (gezien de vorm) om 75 cl flessen gaat. Mocht het nu om 30 cl gaat (wat gezien dezelfde vorm zeer onwaarschijnlijk is), dan komt de vergelijking iets anders: bij de Mitra (Gall & Gall heeft alleen de 75 cl variant) kost een flesje van 30 cl 1,39 euro. Bij de aanbieding 8 halen, 6 betalen, komt dat omgerekend op 1,04 euro per flesje.

Conclusie: HJ Grand Prestige is niet onder een euro te verkrijgen, zoals dhr Borresteijn concludeert. Hij lult dan ook uit zijn nek :P

ps. de discussie rond deze vatgerijpte bieren is nu al zo leuk, dat dat al weer een deel van de prijs waard is :-D

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 05:22 Tue 12/6/2016

Originally posted by caesar
Ik heb de hele set toch maar besteld. Ik ben wel benieuwd namelijk. De gewone HJ Grand Prestige is veel te zoet, maar je ziet bij de Emelisse white labels, dat een zoet(ig) basisbier uitstekend blend met barrel aging. Als het dan dus erg lekker bier is, dan is een kleine 20 euro voor een fles een koopje. En ik weet zeker dat ook iedereen die er nu op af loopt te geven, een proefglaasje nooit zou afslaan. Zelfs Countie niet :P

Ligt eraan, of ik ervoor moet betalen

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 05:44 Tue 12/6/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by Borresteijn
€20 voor een flesje bier is pure diefstal, zeker als het om een simpele tripel of Grand Prestige a minder dan een euro per flesje gaat. Dat vaatje maakt het bier echt geen €19 duurder.


Laten we even aan factchecking doen: spreekt Borrie hier de waarheid, of lult hij uit zijn nek?

Een rondje langs de velden leert ons, dat een 75 cl fles HJ Grand Prestige bij de Gall & Gall 5,39 euro kost. De gemiddelde prijs is volgens biernet.nl ( https://www.biernet.nl/bier/prijzen/hertog-jan-grand-prestige/fles-a-075-liter ) 6,46 euro voor een 75 cl fles.

De factcheckers gaan er vanuit dat het (gezien de vorm) om 75 cl flessen gaat. Mocht het nu om 30 cl gaat (wat gezien dezelfde vorm zeer onwaarschijnlijk is), dan komt de vergelijking iets anders: bij de Mitra (Gall & Gall heeft alleen de 75 cl variant) kost een flesje van 30 cl 1,39 euro. Bij de aanbieding 8 halen, 6 betalen, komt dat omgerekend op 1,04 euro per flesje.

Conclusie: HJ Grand Prestige is niet onder een euro te verkrijgen, zoals dhr Borresteijn concludeert. Hij lult dan ook uit zijn nek :P

ps. de discussie rond deze vatgerijpte bieren is nu al zo leuk, dat dat al weer een deel van de prijs waard is :-D


Ah zat er 5 hele eurocenten naast. Stom van me, het is geen 19€ extra maar slechts een te billijken €18,95

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 05:46 Tue 12/6/2016

Originally posted by caesar
Ik heb de hele set toch maar besteld. Ik ben wel benieuwd namelijk. [...] En ik weet zeker dat ook iedereen die er nu op af loopt te geven, een proefglaasje nooit zou afslaan. Zelfs Countie niet :P


Ik zie de uitnodiging tegemoet

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 06:10 Tue 12/6/2016

dankzij velen van jullie blijven die brouwers dit doen, en word het maar duurder en duurder.
eensch met Borresteijn.
gewoon matig bier wat verdorie kunstmatig gekleurd moet worden, dat staat mij sowieso al tegen aan dit hele bier. snap al dat kelder lageren bij de brouwer ook niet, als je er kleurstof door moet doen en dan zo stoer lopen doen met het biertje dat je brouwt.
en dan 80 euro vragen voor 4 flessen bier met een glas erbij.
maak eerst maar eens een fatsoenlijk bier aub.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:46 Tue 12/6/2016

Originally posted by bierplezier
dankzij velen van jullie blijven die brouwers dit doen, en word het maar duurder en duurder.


Ik ben nu eenmaal een hipster en waai met alle winden mee :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:16 Tue 12/6/2016

20 euri goed te doen voor zo’n fles?? Mij niet gezien, daar laat ik liever een Cycle coffee BA blablabla voor uit de VS komen. Dat kost omgerekend ook zo’n 20 euri per fles en lijkt me vergeleken met 20 euri voor HJ GP toch eerder een koopje.. I’m with Borrie on this one!