Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32417 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:52 Thu 3/9/2017

Ben nooit zo’n van van Berliner Weisses als ze erg naar popcorn/tortilla chips smaken. Als ze goed fruitig zijn kan ik er wel erg van genieten.

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 02:51 Thu 3/9/2017

Originally posted by caesar
Ik laat deze hype ook graag aan me voorbijgaan. Ik vraag me alleen wel af of het nu de kwaliteit van de brouwers is, of een tekortkoming van de stijl?


Vooral het eerste. Ik heb enkele heerlijke fruitige en/of hoppige exemplaren gehad.

Hype resulteert o.a. in veel prutsers. Er waren ook heel wat matige saisons tijdens die trend.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 03:46 Thu 3/9/2017

Originally posted by MarcoDL
Originally posted by caesar
Ik laat deze hype ook graag aan me voorbijgaan. Ik vraag me alleen wel af of het nu de kwaliteit van de brouwers is, of een tekortkoming van de stijl?


Vooral het eerste. Ik heb enkele heerlijke fruitige en/of hoppige exemplaren gehad.

Hype resulteert o.a. in veel prutsers. Er waren ook heel wat matige saisons tijdens die trend.

Je haalt me de woorden uit m’n mond. Dit dus!

 
Borresteijn
beers 11300 º places 404 º 05:06 Thu 3/9/2017

Originally posted by caesar
Ik laat deze hype ook graag aan me voorbijgaan. Ik vraag me alleen wel af of het nu de kwaliteit van de brouwers is, of een tekortkoming van de stijl?


Denk het laatste. Tis niet voor niets dat de stijl al eens op sterven na dood is geweest. Goeie goses zijn ook zeldzaam.

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 05:35 Thu 3/9/2017

Populariteit is wat anders dan kwaliteit. Lambiek is ook op sterven na dood geweest, dat is ook geen tekortkoming van de stijl.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:34 Thu 3/9/2017

Terugkerende ergernis: etiket- of marketingbieren, die vrij obvious hetzelfde zijn. Kijk maar naar die "N" bieren die vandaag zijn toegevoegd. Vrij obvious aliases. Maar ik ben bang dat ik ze niet kan aliasen, wegens gebrek aan bewijs :-(

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:41 Thu 3/9/2017

Er staan nu dus drie "Tequila flavored lagers" van Bavaria in met exact hetzelfde abv. Hoeveel meer bewijs is er nodig? Lijkt me toch niet dat je daar veel variatie qua recept in kan hebben.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:45 Thu 3/9/2017

Nee, maar het is natuurlijk wel een hellend vlak. Wanneer is het wel en wanneer is het niet genoeg bewijs?

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:21 Thu 3/9/2017

Wat mij betreft is Uw wil wet, Admin. Ik reken erop dat U als Grote Leider de juiste keuzes zal maken. Wij zullen U blind volgen.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 17:37 Sat 3/11/2017

Americanen en hoe ze hun bier het liefst zien. Verschrikkelijk.

In m’n vrije tijd mag ik graag op instagram kijken naar foto’s van bier, (mooie) vrouwen en (mooie) vrouwen met bier. Maar ik kom dan zo ontzettend veel foto’s tegen van bieren die ingeschonken zijn zoals de foto die ik nu plaats. Serieus, de beste bieren worden zo op de foto gezet en naast het feit dat het niet praktisch is (pak hem maar eens op zonder te morsen) vind ik het er, op de een of andere manier, ook zo gruwelijk onaangenaam uit zien. En het ergst is het nog bij de overdreven hazy orange IPAs, waar ik niet van zou staan te kijken als er moeite voor wordt gedaan om ze zo hazyogelijk op de foto te krijgen.

Ik weet niet waarom, maar ik vind deze manier van inschenken en fotograferen gewoon afschrikwekkend en aanstootgevend. Waarschijnlijk omdat het bier er uitziet als een soort overleden vruchtensapje ofzo. Maf volk.

Anway, check dit. En ga Instagram na als je me niet vertrouwt: dit is geen uitzondering. Dit is serieus ’een ding’.