Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32398 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 03:07 Thu 1/19/2017

Bourgogne is toch wijn en geen cognac? Die streken zijn ook bijna aan de andere kant van Frankrijk van elkaar. Ik heb ook even gekeken op de Facebook van De Leckere, maar wordt nergens over cognac gesproken alleen Bourgogne. Ik denk dat de commercial description van dit bier niet klopt.

Ik vond het verder wel een prima bier eigenlijk, van De Leckere bieren hoef ik nou niet perse het basisbier te proeven in de BA versie hoor :-)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:26 Thu 1/19/2017

Originally posted by Maakun
Bourgogne is toch wijn en geen cognac? Die streken zijn ook bijna aan de andere kant van Frankrijk van elkaar. Ik heb ook even gekeken op de Facebook van De Leckere, maar wordt nergens over cognac gesproken alleen Bourgogne. Ik denk dat de commercial description van dit bier niet klopt.

Ik vond het verder wel een prima bier eigenlijk, van De Leckere bieren hoef ik nou niet perse het basisbier te proeven in de BA versie hoor :-)


Op de fles staat cognac vaten. Maar de naam is dan weer Bourgogne blablabla. Ze snappen het gewoon niet. Sowieso niet :P

 
MarcoDL
beers 9607 º places 213 º 04:29 Thu 1/19/2017

Originally posted by Maakun
Ik vond het verder wel een prima bier eigenlijk, van De Leckere bieren hoef ik nou niet perse het basisbier te proeven in de BA versie hoor :-)


Precies, dat is een hedonistisch pluspunt bij De Leckere.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 21:15 Thu 1/19/2017

Waarom kan ik wel al mijn bierstijlen inzien maar niet de overige stijlen?

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 01:13 Fri 1/20/2017

Originally posted by Countbeer
Waarom kan ik wel al mijn bierstijlen inzien maar niet de overige stijlen?
Omdat ratebeer eigenlijk een enorm brakke site is...

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:23 Fri 1/20/2017

Originally posted by Countbeer
Waarom kan ik wel al mijn bierstijlen inzien maar niet de overige stijlen?


https://www.ratebeer.com/forums/why-can-i-not-access-my-non-beer-ratings_293192.htm

 
Borresteijn
beers 11299 º places 404 º 04:53 Mon 1/23/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Maakun
Bourgogne is toch wijn en geen cognac? Die streken zijn ook bijna aan de andere kant van Frankrijk van elkaar. Ik heb ook even gekeken op de Facebook van De Leckere, maar wordt nergens over cognac gesproken alleen Bourgogne. Ik denk dat de commercial description van dit bier niet klopt.

Ik vond het verder wel een prima bier eigenlijk, van De Leckere bieren hoef ik nou niet perse het basisbier te proeven in de BA versie hoor :-)


Op de fles staat cognac vaten. Maar de naam is dan weer Bourgogne blablabla. Ze snappen het gewoon niet. Sowieso niet :P


Gisteren dit goddelijke vocht gedronken. Denk dat de cognac-versie nog in het vat zit, want er was niks van te bekennen in de BBBBBBBBM versie.
Ben het met je eens dat sommige brouwers met hun tengels van vaten af moeten blijven, maar dat ik dit een slecht voorbeeld van je vind. Erg geslaagd BA bier imho, zeker als je nagaat wat het basisbier was. Overigens vind ik de meest recente BA’s van De Molen en bijv Jopen ook niet allemaal even geslaagd, met hun zure groene appeltjes-fetisj.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:21 Mon 1/23/2017

Originally posted by Borresteijn
Ben het met je eens dat sommige brouwers met hun tengels van vaten af moeten blijven, maar dat ik dit een slecht voorbeeld van je vind. Erg geslaagd BA bier imho, zeker als je nagaat wat het basisbier was. Overigens vind ik de meest recente BA’s van De Molen en bijv Jopen ook niet allemaal even geslaagd, met hun zure groene appeltjes-fetisj.


Ik ben niet zo’n fan van bieren, waarin het basisbier volledig weggedrukt wordt door de barrel-aging. Dan kan het op een hedonistische schaal nog steeds puur genieten zijn, maar ik zoek vaak balans in een bier. Anders open ik namelijk wel een fles wijn of whisky. De Molen heeft hier ook een handje van. Ergerniswekkend!

En ik reken bieren daar dus ook op af (ook al vindt Ratebeer dat dat niet hoeft/mag). Ik ben namelijk van mening dat we anders alleen maar RIS en sours in de top50 hebben staan en ik stoor me daar mateloos aan. Een slechte RIS scoort hier hoger dan een fantastische keller. Terwijl ik toch echt liever een fantastische keller drink dan een slechte RIS.

 
Borresteijn
beers 11299 º places 404 º 05:27 Mon 1/23/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Borresteijn
Ben het met je eens dat sommige brouwers met hun tengels van vaten af moeten blijven, maar dat ik dit een slecht voorbeeld van je vind. Erg geslaagd BA bier imho, zeker als je nagaat wat het basisbier was. Overigens vind ik de meest recente BA’s van De Molen en bijv Jopen ook niet allemaal even geslaagd, met hun zure groene appeltjes-fetisj.


Ik ben niet zo’n fan van bieren, waarin het basisbier volledig weggedrukt wordt door de barrel-aging. Dan kan het op een hedonistische schaal nog steeds puur genieten zijn, maar ik zoek vaak balans in een bier. Anders open ik namelijk wel een fles wijn of whisky. De Molen heeft hier ook een handje van. Ergerniswekkend!

En ik reken bieren daar dus ook op af (ook al vindt Ratebeer dat dat niet hoeft/mag). Ik ben namelijk van mening dat we anders alleen maar RIS en sours in de top50 hebben staan en ik stoor me daar mateloos aan. Een slechte RIS scoort hier hoger dan een fantastische keller. Terwijl ik toch echt liever een fantastische keller drink dan een slechte RIS.


Dat is idd inherent aan de beoordelingsschaal die gebruikt wordt hier. Heb idd veel bieren die ik even hoog scoor, maar waarbij ik toch wel degelijk een voorkeur voor 1 van de 2 heb. En vaak is dat dan ook het meest doordrinkbare bier.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:52 Mon 1/23/2017

Originally posted by caesar
Originally posted by Borresteijn
Ben het met je eens dat sommige brouwers met hun tengels van vaten af moeten blijven, maar dat ik dit een slecht voorbeeld van je vind. Erg geslaagd BA bier imho, zeker als je nagaat wat het basisbier was. Overigens vind ik de meest recente BA’s van De Molen en bijv Jopen ook niet allemaal even geslaagd, met hun zure groene appeltjes-fetisj.


Ik ben niet zo’n fan van bieren, waarin het basisbier volledig weggedrukt wordt door de barrel-aging. Dan kan het op een hedonistische schaal nog steeds puur genieten zijn, maar ik zoek vaak balans in een bier. Anders open ik namelijk wel een fles wijn of whisky. De Molen heeft hier ook een handje van. Ergerniswekkend!

En ik reken bieren daar dus ook op af (ook al vindt Ratebeer dat dat niet hoeft/mag). Ik ben namelijk van mening dat we anders alleen maar RIS en sours in de top50 hebben staan en ik stoor me daar mateloos aan. Een slechte RIS scoort hier hoger dan een fantastische keller. Terwijl ik toch echt liever een fantastische keller drink dan een slechte RIS.


Algemene top 50 moet je ook gewoon negeren, stijl top 50 is veel nuttiger. Ben het eens met Borrie dat die groene appeltjes fetisj hoogst irritant is en dat er idd bieren een gelijke score kunnen hebben maar je toch een voorkeur hebt voor A of B en dat zou dan weer moeten blijken uit je rating.