Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32395 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:59 Tue 1/31/2017

Nou jongens, om mee te kunnen discussieren heb ik het ook maar terug gekeken dan. Conclusie: het is best aan te zien, maar kom op zeg, dit kan toch 18 keer beter of niet dan?

Dat gezegd hebbende, wat is het doel? Daar dienen ’we’, wij criticasters, natuurlijk wel rekening mee te houden, voor zover we het weten althans. Als het doel is de totaal onwetende te informeren en enthousiasmeren, dan denk ik dat het prima programma is. Absoluut leuk en interessant voor de nitwits en het untappd gepeupel. Maar als het doel is een interessant programma te maken over speciaalbier met enige diepgang, dan is het natuurlijk volstrekt niet geslaagd.

Conclusie: prima aanvulling op de tv, want het brengt wsl weer wat mensen aan het speciaalbier. Kans is helaas groot dat dit uiteindelijk allemaal nitwits en untappd gepeupel worden, maar wie weet zijn er toch ook een aantal waardevolle aanwinsten bij. In elk geval kan het geen kwaad. Toch?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:27 Wed 2/1/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by caesar
Ik vond het buitengewoon vermakelijk. Aangezien dit het ergernis-draadje is: de enige ergernis voor mij is het gemekker erover op social media door de beer geeks. Maar ik had ook niets anders verwacht eigenlijk. Zeuren om het zeuren. Hadden ze daar maar een ergernis-draadje :P
Bijzonder. Ik heb lang niet alles gelezen, maar zag overwegen positieve reacties. En omdat dit een ergernissen draadje is:het gemekker op het ratebeer forum over beer geeks. Maar had ik nks anders verwacht, alleen wel van iemand anders ;-) Zeuren om het zeuren? :-P


Ghehe, touche. Maar ik heb direct op maandagavond reacties gelezen, en de eersten die reageerden hadden allemaal wat af te dingen. Overigens bedoel ik met beer geeks niet per se alleen de beer geeks facebook groep. Het schijnt vroeger een algemenere term geweest te zijn ;-) Daarna werd het gelukkig wat genuanceerder en ook redelijk positief. Eigenlijk hetzelfde als hier.

 
joes
beers 93 º places 9 º 02:02 Wed 2/1/2017

Je zou voor de gein eens de "Beerhunter" serie van wijlen Michael Jackson terug moeten kijken. Dit wordt nu door veel bierkennis als een baanbrekend programma gezien. Wat mij betreft was die opzet ook beter: er werd serieus, maar begrijpelijk voor de niet-bierkenner, een inkijkje gegeven in de toen opkomende bierscene. Maar dat was dan ook echt als documentaire-serie opgezet door - volgens mij - Discovery Channel. En niet - zoals nu - met een hoger vermaakgehalte.

 
MarcoDL
beers 9607 º places 213 º 02:58 Wed 2/1/2017

Originally posted by Benzai
Nou jongens, om mee te kunnen discussieren heb ik het ook maar terug gekeken dan. Conclusie: het is best aan te zien, maar kom op zeg, dit kan toch 18 keer beter of niet dan?

Dat gezegd hebbende, wat is het doel? Daar dienen ’we’, wij criticasters, natuurlijk wel rekening mee te houden, voor zover we het weten althans. Als het doel is de totaal onwetende te informeren en enthousiasmeren, dan denk ik dat het prima programma is. Absoluut leuk en interessant voor de nitwits en het untappd gepeupel. Maar als het doel is een interessant programma te maken over speciaalbier met enige diepgang, dan is het natuurlijk volstrekt niet geslaagd.

Conclusie: prima aanvulling op de tv, want het brengt wsl weer wat mensen aan het speciaalbier. Kans is helaas groot dat dit uiteindelijk allemaal nitwits en untappd gepeupel worden, maar wie weet zijn er toch ook een aantal waardevolle aanwinsten bij. In elk geval kan het geen kwaad. Toch?


Het gaat idd om publiek dat relatief onbekend is met speciaalbier, dus wat dat betreft is het geslaagd.

Meer diepgang zal helaas leiden tot een kort tv-leven ben ik bang. Ondanks alle propaganda is inhoud lang niet altijd prioriteit bij de NPO.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 03:06 Wed 2/1/2017

Originally posted by caesar
Eigenlijk hetzelfde als hier.
Tja, dit is ten slotte ook een social media platform met beer geeks ratebeerians :-)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 12:00 Fri 2/3/2017

Foto’s toevoegen en die komen maar niet door... niks veranderd helaas...

 
Borresteijn
beers 11299 º places 404 º 13:28 Fri 2/3/2017

Originally posted by Countbeer
Foto’s toevoegen en die komen maar niet door... niks veranderd helaas...


Cookies wissen helpt. Klik maar op de lege foto, dan zou je jouw upload moeten zien.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:36 Fri 2/3/2017

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Countbeer
Foto’s toevoegen en die komen maar niet door... niks veranderd helaas...


Cookies wissen helpt. Klik maar op de lege foto, dan zou je jouw upload moeten zien.

Ik zag m al in het kleine vakje met de melding dat t even kan duren.
Ooit was dat ook zo en kwam de foto door.
Maar ik was vergeten dat dit verleden jaar ook al speelde...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 13:46 Fri 2/3/2017

Originally posted by Countbeer
Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Countbeer
Foto’s toevoegen en die komen maar niet door... niks veranderd helaas...


Cookies wissen helpt. Klik maar op de lege foto, dan zou je jouw upload moeten zien.

Ik zag m al in het kleine vakje met de melding dat t even kan duren.
Ooit was dat ook zo en kwam de foto door.
Maar ik was vergeten dat dit verleden jaar ook al speelde...


Heeft niks te maken met Ratebeer he. Wel alles met waar de foto’s opgeslagen worden. En dan ook wel weer hoeveel geld Ratebeer betaalt voor die service, dat dan weer wel

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:52 Fri 2/3/2017

Originally posted by caesar
Heeft niks te maken met Ratebeer he. En dan ook wel weer hoeveel geld Ratebeer betaalt voor die service, dat dan weer wel

ga es uitzieken gij!