Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32392 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:30 Wed 4/12/2017

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by Benzai
Pff ik word zo langzamerhand zelfs een beetje moe van al dit geklaag terwijl ik ontzettend van klagen hou. Wtf is er nou weer mis met de zoekfunctie?
Iig werkt de ’whole site search’ (oftewel forum search) al een poosje niet meer.

En waarom worden functies die omgevallen zijn niet gefixt?


Helemaal mee eens met deze twee punten!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:35 Wed 4/12/2017

Originally posted by Maakun
Originally posted by Benzai
Pff ik word zo langzamerhand zelfs een beetje moe van al dit geklaag terwijl ik ontzettend van klagen hou. Wtf is er nou weer mis met de zoekfunctie? Werkt prima toch? Foto’s uploaden lukt zelfs Benzai en zelfs traagheid is alweer flinke tijd geleden. En mij werd gezegd dat ik ’grumpy’ was...


Nou, als je bijvoorbeeld Stone IPA intypt komt de IPA van brouwerij Stone niet eens in de top 50 van resultaten voor. Een beetje filteren op relevantie en op spelfouten zou wel helpen.

In het zoekveld op de homepage hebben ze dat al deels geïmplementeerd en dat is al een hele verbetering.

Om in jouw vergelijking met een jas te blijven; ze hebben nooit een nieuwe jas willen kopen vanwege de prijs, maar wel allerlei stukjes van de jas vernieuwd zodra die erg versleten waren. Nu lijkt de jas meer op een lapjesdeken, en wil nooit meer iemand je jas lenen.


Het bekende "Stone IPA" voorbeeld komt steeds weer om de hoek, maar als je gewoon zoekt op "Stone India" ben je er al. Dat kan toch iedereen bedenken? Een echt lastig voorbeeld van zoeken is BE+ER. Als je dat zoekt vind je in de lijst met bieren helemaal niets (wel bij de brouwerijen overigens) en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te vinden wsl.

ps. Wel goed van je om bij het voorbeeld van de jas te blijven :P

ps. 2: Zlotta, wat was die watch list ook weer? Ben het alweer vergeten dus ik zal het niet zo vaak gebruikt hebben (of juist wel maar dan onbewust)

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:11 Wed 4/12/2017

Op dat blik staat gewoon "Stone IPA", dus waarom zou je van gebruikers van je website gaan verwachten dat die zelf maar zoektermen moeten gaan bedenken? Plus dat het nou niet zo is dat zoekstrategiën met relevantie iets heel nieuws zijn, dat is tegenwoordig gewoon standaard.

Die BE+ER en vreemde tekens in Poolse bieren zijn ook wel een goed voorbeeld inderdaad, dat is toch kansloos dat dat niet werkt? In Untappd staat BE+ER gewoon bovenaan bij brouwerijen voordat je maar op Enter drukt.

 
Zlotta
beers 8963 º places 479 º 07:43 Thu 4/13/2017

Originally posted by Benzai
ps. 2: Zlotta, wat was die watch list ook weer? Ben het alweer vergeten dus ik zal het niet zo vaak gebruikt hebben (of juist wel maar dan onbewust)


Met die watch list kon je vooral bieren en brouwerijen volgen zodat je altijd kon zien dat er weer een nieuw rating werd toegevoegd. Dan kon je ook zien bij welke place bieren werden gedronken of gekocht, en je kon zien welke nieuwe bieren er werden toegevoegd.

Sommige van deze functies kun je via de brouwerij of de local tab terugvinden, maar bieren kun je niet meer volgen. Vroeger kon ik bijvoorbeeld ook via de watch list zien welke bieren er in Duitsland werden toegevoegd, terwijl ik via de "My Local" tab de bieren uit Nordrhein-Westfalen kon zien (dus nu alleen maar dat laatste). Toen ik in Nederland woonde kon ik trouwens via de watchlist de Nederlandse bieren zien, maar via "My Local" nog steeds die vanuit Nordrhein-Westfalen. Erg handig!

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 10:51 Sat 4/15/2017

Dacht vandaag na dagje op pad een licht biertje open te trekken, direct bij de eerste slok bemerk ik dat ik beter eerst het etiket had moeten lezen: 10.5%.
F*ck :(

 
MarcoDL
beers 9607 º places 213 º 06:10 Tue 4/18/2017

De ticks-als-ratings-Pool is weer begonnen: https://www.ratebeer.com/beer/loverbeer-nebiulin-a/239506/431988/

Hij is zijn waarschuwing weer vergeten blijkbaar, Korsakov?

 
Zlotta
beers 8963 º places 479 º 07:01 Wed 4/26/2017

Het toevoegen van places zonder waarde: https://www.ratebeer.com/places/city/mijdrecht/0/144/

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 15:39 Fri 4/28/2017

Kom net een bier tegen dat ik al gerate had maar ik zie de rating er niet meer bij staan... Vreemd... En helaas ook niet de eerste keer dat dit hier gebeurd... :-/

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 16:14 Fri 4/28/2017

Zeker dat de overheid hier achter zit. Trap er niet in!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 16:32 Fri 4/28/2017

Originally posted by Countbeer
Kom net een bier tegen dat ik al gerate had maar ik zie de rating er niet meer bij staan... Vreemd... En helaas ook niet de eerste keer dat dit hier gebeurd... :-/


Gebeurt