Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32426 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:56 Fri 12/16/2016

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by bierplezier
Originally posted by MonsterMagnet
Ik snap sowieso niet waarom bij bieren een grotere verpakking (75cl) relatief duurder is dan een kleinere verpakking (30/33cl). Vaak behoorlijk veel duurder ook.

heb wel eens gehoord dat ze bij struise vinden dat je voor een fles bier net zoveel mag betalen als ene fles goede wijn.
alsnog zijn de verhoudingen dan extreem raar. misschien dat ze daarom nu geen 33ccs meer verkopen :’)
Maar ik neem aan dat een goede fles wijn dan ook altijd goed is, en dat is bij de bieren van Struise veel wisselender (van mislukt tot fantastisch...). Ik vind die prijzen van 20 euro voor een 75cl helemaal nergens op slaan. Dan koop ik liever een Tommie Sjef en hou ik nog wat geld over!

Maar ik bedoelde eigenlijk in het algemeen. Waarom kost bijvoorbeeld een HJ Grand Prestige bij de Mitra €1,39 voor 30 cl (aanbieding niet meegerekend), maar de 75cl €6,29? Dat is €4.63/liter tegen €8.39/liter voor hetzelfde bier!! Die verhoudingen slaan nergens op maar zijn wel heel gebruikelijk. Ik heb het gevoel dat een aantal brouwers graag alleen maar in grotere flessen levert (37,5/66/75cl) om gewoon meer marge te hebben.


Ik spuug er niet in,


Ik wel. 75% is meuk. Althans dat is het gevoel, statistisch gezien klopt dat niet vgm

 
bierkonijn
places 11 º 06:00 Fri 12/16/2016

Onderstaande gaat niet op voor grote brouwerijen als Hertog Jan. Voor veel brouwerijen is een andere maat fles een extra handeling, van het omkatten van hun altijd o zo fragiele bottellijn tot handmatig afvullen. Vandaar. Handcrafted heet het dan. Kost geld.

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 06:52 Fri 12/16/2016

Originally posted by SVD
Maar de hype rond Mikkeler heb ik ook nooit gesnapt, goed hij heeft soms goed bier maar de prijzen liggen wel meestal boven het gemiddelde


Bij Mikkeller merk ik meer een negatieve hype eigenlijk.

 
mumares
beers 98 º places 1 º 07:47 Fri 12/16/2016

Flessen worden blijkbaar wel verkocht.
Maar no way dat ik €25 betaal voor Black Albert in een grote fles.
Pannepot heeft de laatse paar jaar een prijsverhoging gekend van 50% hier in België. Jammer dat mijn loon niet zo snel is meegestegen.

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 07:54 Fri 12/16/2016

Pas nog in België een pannepot grand reserva gehaald voor 2,80. Voor die prijs wil ik hm wel.

 
mumares
beers 98 º places 1 º 08:02 Fri 12/16/2016

pannepot grand reserva en pannepot zitten inderdaad bijna op hetzelfde prijsniveau.
Dat ze een speciaal en duurder aanbod hebben stoort me niet, maar dat ze ook de basisbieren een duurdere prijszetting geven zie ik liever niet.
Maar het staat iedere onderneming vrij om zijn business te runnen hoe hij dat wenst.

 
MarcoDL
beers 9608 º places 213 º 08:20 Fri 12/16/2016

Precies. En dan staat het ons vrij om daar lekker over te zeuren.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 08:58 Fri 12/16/2016

Originally posted by mumares
pannepot grand reserva en pannepot zitten inderdaad bijna op hetzelfde prijsniveau.
Dat ze een speciaal en duurder aanbod hebben stoort me niet, maar dat ze ook de basisbieren een duurdere prijszetting geven zie ik liever niet.
Maar het staat iedere onderneming vrij om zijn business te runnen hoe hij dat wenst.

Vergeet niet dat de importeurs en drankhandels er ook nog aan moeten verdienen...

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 05:58 Sat 12/17/2016

Originally posted by joes
het aantal, al dan niet zelfbenoemde, bierkenners, zythologen en biersommeliers die zich bedienen van wollig en snobistisch taalgebruik. Nu ben ik zelf ook met een cursusje bezig, maar dit is nou net waaraan ik me in de wijnkennerswereld zo erger. Smaakhaakjes, aangename zoetjes en bittertjes, een zuurtje dat mooi door het vet snijdt, een tongstrelende balans tussen warme moutigheid en aardse hopbitters. Yech


Haha, lees de ratings van deze knakker eens: https://www.ratebeer.com/beer/les-grands-bois-la-portneuvoise/434884/4919/

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 07:02 Sat 12/17/2016

Ergernis, de dag na de kerstborrel...