Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32420 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 13:52 Sun 12/11/2016

Originally posted by RW80
Originally posted by Maakun
Die La Trappe is ook flink aan de prijs, die koop ik ook niet. 20 euro voor een fles plus glas is veel geld, maar je ziet het inmiddels steeds meer.Zag laatst die Schneider barrel-aged bieren en die waren ook meer dan 20 euro...

Verschil is wel dat die Grand Prestige een matig bier is, waar ze zelfs kleurstof aan toevoegen (blijkbaar ziet het er anders niet uit).

Nieuwe Schneider ?? Welke bedoel je.

Voor Hertog Jan, leuk om te krijgen, minder om te kopen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat het 4 top bieren geworden zijn, maar voor 20 euro per fles denk ik dat ik leukere bieren kan krijgen.



Een paar kratten Orval!

 
bierkoning
beers 20236 º places 431 º 14:14 Sun 12/11/2016

Originally posted by Maakun
Dit soot knakkers: https://www.ratebeer.com/beer/schneider-weisse-tap-x-mein-eisbock-barrique/178555/


Daar heb ik 22 euro voor neergeteld. Was elke cent waard

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 02:13 Mon 12/12/2016

Originally posted by bierkoning
Originally posted by Maakun
Dit soot knakkers: https://www.ratebeer.com/beer/schneider-weisse-tap-x-mein-eisbock-barrique/178555/


Daar heb ik 22 euro voor neergeteld. Was elke cent waard


Serieus? Mij niet gezien, voor een eisbock...

 
joes
beers 93 º places 9 º 06:27 Mon 12/12/2016

Nu sinterklaas het land heeft verlaten, zie je te pas en te onpas de jaarlijstjes weer verschijnen. Daar zit er nu al één bij waarvan mijn tenen zich krommen. Tijd dus voor een bier-ergernissen-jaarlijst, en ik beperkt me tot mijnn top drie. – Jan Mulder modus aan –
Nummerrrrrrr drie: het aantal, al dan niet zelfbenoemde, bierkenners, zythologen en biersommeliers die zich bedienen van wollig en snobistisch taalgebruik. Nu ben ik zelf ook met een cursusje bezig, maar dit is nou net waaraan ik me in de wijnkennerswereld zo erger. Smaakhaakjes, aangename zoetjes en bittertjes, een zuurtje dat mooi door het vet snijdt, een tongstrelende balans tussen warme moutigheid en aardse hopbitters. Yech ….
Nummerrrr twee: de top 30 van magazine Bier. De plek hierin van Yuri van Gelder en Eva Jinek is op verschillende fora en facebook al uitgebreid besproken. Hier hoef ik niets aan toe te voegen. Om over het ontbreken van Benzai in deze lijst maar te zwijgen.
Nummerrrr een: Rick Kempen. Een liefhebber en kenner die meestal erg vermakelijk schrijft en die ik hoog heb zitten. Maar die op venijnige wijze (althans, zo ervaar ik het) de hierboven genoemde top 30 gaat zitten verdedigen, tot aan zijn ellebogen in Tommie Sjef zit (tot aan de pols lijkt me ver genoeg) en bij tegenstand op FB nog venijniger om zich heen gaat slaan met kwistig gebruik van hyperbolen, eufemismes, enumeraties, paradoxen, retorische vragen en andere woordenkunstelerij.

Zo, dat lucht op. Waar hebben jullie je afgelopen jaar het meest aan geërgerd?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:23 Mon 12/12/2016

Originally posted by joes
Nu sinterklaas het land heeft verlaten, zie je te pas en te onpas de jaarlijstjes weer verschijnen. Daar zit er nu al één bij waarvan mijn tenen zich krommen. Tijd dus voor een bier-ergernissen-jaarlijst, en ik beperkt me tot mijnn top drie. – Jan Mulder modus aan –
Nummerrrrrrr drie: het aantal, al dan niet zelfbenoemde, bierkenners, zythologen en biersommeliers die zich bedienen van wollig en snobistisch taalgebruik. Nu ben ik zelf ook met een cursusje bezig, maar dit is nou net waaraan ik me in de wijnkennerswereld zo erger. Smaakhaakjes, aangename zoetjes en bittertjes, een zuurtje dat mooi door het vet snijdt, een tongstrelende balans tussen warme moutigheid en aardse hopbitters. Yech ….
Nummerrrr twee: de top 30 van magazine Bier. De plek hierin van Yuri van Gelder en Eva Jinek is op verschillende fora en facebook al uitgebreid besproken. Hier hoef ik niets aan toe te voegen. Om over het ontbreken van Benzai in deze lijst maar te zwijgen.
Nummerrrr een: Rick Kempen. Een liefhebber en kenner die meestal erg vermakelijk schrijft en die ik hoog heb zitten. Maar die op venijnige wijze (althans, zo ervaar ik het) de hierboven genoemde top 30 gaat zitten verdedigen, tot aan zijn ellebogen in Tommie Sjef zit (tot aan de pols lijkt me ver genoeg) en bij tegenstand op FB nog venijniger om zich heen gaat slaan met kwistig gebruik van hyperbolen, eufemismes, enumeraties, paradoxen, retorische vragen en andere woordenkunstelerij.

Zo, dat lucht op. Waar hebben jullie je afgelopen jaar het meest aan geërgerd?



Kan me aardig vinden in dit lijstje..Vooral jouw nr 3 is ver-schrik-ke-lijk

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:54 Mon 12/12/2016

Zuurtjes zijn harde snoepjes, die zitten meestal niet in bier.

 
SVD
beers 6171 º places 329 º 08:07 Mon 12/12/2016

Bittertjes zijn dat niet andere alcoholische drankjes?

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 08:08 Mon 12/12/2016

Joris hedde un linkje van de eenmans oorlog van Rick Kempen

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 08:48 Mon 12/12/2016

Originally posted by joesZo, dat lucht op. Waar hebben jullie je afgelopen jaar het meest aan geërgerd?



Lijstjes. Zoals die van jou

Nee hoor, ik heb me daar ook schaamteloos aan gestoord. Heerlijk. Mag ik aan jouw lijstje toevoegen:

Nummer vierrrrrrr: Benzai, die wederom aankondigt te gaan stoppen. Een terugkerend ritueel helaas. Wat ieder jaar gevolgd wordt door het terugkomen op die beslissing. "Nee, maar dit keer echt!". Hmm hmm.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:10 Mon 12/12/2016

Originally posted by caesar
Originally posted by joesZo, dat lucht op. Waar hebben jullie je afgelopen jaar het meest aan geërgerd?



Nummer vierrrrrrr: Benzai, die wederom aankondigt te gaan stoppen. Een terugkerend ritueel helaas. Wat ieder jaar gevolgd wordt door het terugkomen op die beslissing. "Nee, maar dit keer echt!". Hmm hmm.


Kon niet uitblijven deze