Ratebeer en andere ergernissen deel 6

Reads 32410 • Replies 521 • Started Monday, October 3, 2016 3:14:17 AM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 06:05 Thu 12/15/2016

Sodeju, niet alleen die prijzen van Struise rijzen de pan uit. Omnipollo is de volgende, wow...
(We know who is making big money here!)

Originally posted by Maakun
Kakkerlakken die vertrapt moeten worden

 
Borresteijn
beers 11299 º places 404 º 08:12 Thu 12/15/2016

Omnipollo was toch altijd al extreem duur? zelden iets onder de €5 gezien

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 23:57 Thu 12/15/2016

Originally posted by MonsterMagnet
Ik snap sowieso niet waarom bij bieren een grotere verpakking (75cl) relatief duurder is dan een kleinere verpakking (30/33cl). Vaak behoorlijk veel duurder ook.

heb wel eens gehoord dat ze bij struise vinden dat je voor een fles bier net zoveel mag betalen als ene fles goede wijn.
alsnog zijn de verhoudingen dan extreem raar. misschien dat ze daarom nu geen 33ccs meer verkopen :’)

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 00:04 Fri 12/16/2016

Originally posted by Countbeer
Afgelopen jaar die cuvee delphine nog eens gehad maar die was echt niet meer zo goed als jaren terug!
Ook de Black Albert leek in beetje te hebben ingeleverd, al was dat miniem...

Lijkt me trouwens niet dat je cuvee voor €2.50 in nl kunt kopen, die was namelijk rond de €4 op zn goedkoopst in Belgie...

nou ik woon aan de grens.. kan je verzekeren dat ze niet meer dan 2,50 waren hoor.
net als bijvoorbeeld la trappe oak aged iets van 3 euros goedkoper waren dan bij de abdij zelf... (niet meer nu natuurlijk aangezien ze niet meer leveren aan belgie).
zonder reclame te maken; alles is (was?) goedkoper bij de caigny. heb daar echt voor bizar weinig goedebieren gehaald. de prijzen gaan nu wel iets omhoog hoor daar.
ik geloof black albert voor 2,10, pannepot 1,80, emelisse RIS 2,10, dat soort prijzen. maar dat is alweer 1-2 jaar terug. maar ze zijn nog steeds de goedkoopste! (bijv hoppin frog boris varianten rond een tientje ipv 20 in nederland)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 00:29 Fri 12/16/2016

Originally posted by bierplezier
Originally posted by Countbeer
Afgelopen jaar die cuvee delphine nog eens gehad maar die was echt niet meer zo goed als jaren terug!
Ook de Black Albert leek in beetje te hebben ingeleverd, al was dat miniem...

Lijkt me trouwens niet dat je cuvee voor €2.50 in nl kunt kopen, die was namelijk rond de €4 op zn goedkoopst in Belgie...

nou ik woon aan de grens.. kan je verzekeren dat ze niet meer dan 2,50 waren hoor.
net als bijvoorbeeld la trappe oak aged iets van 3 euros goedkoper waren dan bij de abdij zelf... (niet meer nu natuurlijk aangezien ze niet meer leveren aan belgie).
zonder reclame te maken; alles is (was?) goedkoper bij de caigny. heb daar echt voor bizar weinig goedebieren gehaald. de prijzen gaan nu wel iets omhoog hoor daar.
ik geloof black albert voor 2,10, pannepot 1,80, emelisse RIS 2,10, dat soort prijzen. maar dat is alweer 1-2 jaar terug. maar ze zijn nog steeds de goedkoopste! (bijv hoppin frog boris varianten rond een tientje ipv 20 in nederland)

Ja de Caigny verkoopt zelfs Nederlandse goedkoper dan het land van herkomst... Bizar!
Ik woon ook dicht bij de grens en ging vaker naar verschillende prik en tiks en daar zijn/waren veel bieren ook laag geprijst, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de accijns en dat veel belgen niet meer dan een euro per bier willen betalen...

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 00:30 Fri 12/16/2016

Originally posted by Borresteijn
Omnipollo was toch altijd al extreem duur? zelden iets onder de €5 gezien

Klopt alleen nu zijn er weer wat euro’s bovenop gegaan...
Maar ja hipsters zullen het er graag voor neerleggen...

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 01:23 Fri 12/16/2016

Originally posted by bierplezier
Originally posted by MonsterMagnet
Ik snap sowieso niet waarom bij bieren een grotere verpakking (75cl) relatief duurder is dan een kleinere verpakking (30/33cl). Vaak behoorlijk veel duurder ook.

heb wel eens gehoord dat ze bij struise vinden dat je voor een fles bier net zoveel mag betalen als ene fles goede wijn.
alsnog zijn de verhoudingen dan extreem raar. misschien dat ze daarom nu geen 33ccs meer verkopen :’)
Maar ik neem aan dat een goede fles wijn dan ook altijd goed is, en dat is bij de bieren van Struise veel wisselender (van mislukt tot fantastisch...). Ik vind die prijzen van 20 euro voor een 75cl helemaal nergens op slaan. Dan koop ik liever een Tommie Sjef en hou ik nog wat geld over!

Maar ik bedoelde eigenlijk in het algemeen. Waarom kost bijvoorbeeld een HJ Grand Prestige bij de Mitra €1,39 voor 30 cl (aanbieding niet meegerekend), maar de 75cl €6,29? Dat is €4.63/liter tegen €8.39/liter voor hetzelfde bier!! Die verhoudingen slaan nergens op maar zijn wel heel gebruikelijk. Ik heb het gevoel dat een aantal brouwers graag alleen maar in grotere flessen levert (37,5/66/75cl) om gewoon meer marge te hebben.

 
Borresteijn
beers 11299 º places 404 º 02:38 Fri 12/16/2016

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by bierplezier
Originally posted by MonsterMagnet
Ik snap sowieso niet waarom bij bieren een grotere verpakking (75cl) relatief duurder is dan een kleinere verpakking (30/33cl). Vaak behoorlijk veel duurder ook.

heb wel eens gehoord dat ze bij struise vinden dat je voor een fles bier net zoveel mag betalen als ene fles goede wijn.
alsnog zijn de verhoudingen dan extreem raar. misschien dat ze daarom nu geen 33ccs meer verkopen :’)
Maar ik neem aan dat een goede fles wijn dan ook altijd goed is, en dat is bij de bieren van Struise veel wisselender (van mislukt tot fantastisch...). Ik vind die prijzen van 20 euro voor een 75cl helemaal nergens op slaan. Dan koop ik liever een Tommie Sjef en hou ik nog wat geld over!

Maar ik bedoelde eigenlijk in het algemeen. Waarom kost bijvoorbeeld een HJ Grand Prestige bij de Mitra €1,39 voor 30 cl (aanbieding niet meegerekend), maar de 75cl €6,29? Dat is €4.63/liter tegen €8.39/liter voor hetzelfde bier!! Die verhoudingen slaan nergens op maar zijn wel heel gebruikelijk. Ik heb het gevoel dat een aantal brouwers graag alleen maar in grotere flessen levert (37,5/66/75cl) om gewoon meer marge te hebben.


Een goeie fles wijn hoeft geen €20 te kosten, dat is zelfs voor wijn al behoorlijk duur. Enniewee, Struise is een allang gepasseerd station in huize Borresteijn. Ik spuug er niet in, maar ik koop het niet meer.

Verhouding in prijs zijn idd vaak wat zoek voor grote vs kleine flessen, maar volgens mij zijn de grote flessen sowieso al duurder in aanschaf voor een brouwerij en je hebt er een speciale bottellijn voor nodig (is een beredeneerde aanname). Maar of dat het verschil verklaart..?

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 05:54 Fri 12/16/2016

Originally posted by Benzai
Originally posted by joes
Nu sinterklaas het land heeft verlaten, zie je te pas en te onpas de jaarlijstjes weer verschijnen. Daar zit er nu al één bij waarvan mijn tenen zich krommen. Tijd dus voor een bier-ergernissen-jaarlijst, en ik beperkt me tot mijnn top drie. – Jan Mulder modus aan –
Nummerrrrrrr drie: het aantal, al dan niet zelfbenoemde, bierkenners, zythologen en biersommeliers die zich bedienen van wollig en snobistisch taalgebruik. Nu ben ik zelf ook met een cursusje bezig, maar dit is nou net waaraan ik me in de wijnkennerswereld zo erger. Smaakhaakjes, aangename zoetjes en bittertjes, een zuurtje dat mooi door het vet snijdt, een tongstrelende balans tussen warme moutigheid en aardse hopbitters. Yech ….
Nummerrrr twee: de top 30 van magazine Bier. De plek hierin van Yuri van Gelder en Eva Jinek is op verschillende fora en facebook al uitgebreid besproken. Hier hoef ik niets aan toe te voegen. Om over het ontbreken van Benzai in deze lijst maar te zwijgen.
Nummerrrr een: Rick Kempen. Een liefhebber en kenner die meestal erg vermakelijk schrijft en die ik hoog heb zitten. Maar die op venijnige wijze (althans, zo ervaar ik het) de hierboven genoemde top 30 gaat zitten verdedigen, tot aan zijn ellebogen in Tommie Sjef zit (tot aan de pols lijkt me ver genoeg) en bij tegenstand op FB nog venijniger om zich heen gaat slaan met kwistig gebruik van hyperbolen, eufemismes, enumeraties, paradoxen, retorische vragen en andere woordenkunstelerij.

Zo, dat lucht op. Waar hebben jullie je afgelopen jaar het meest aan geërgerd?



Kan me aardig vinden in dit lijstje..Vooral jouw nr 3 is ver-schrik-ke-lijk


Nu pas tijd gehad om het top 30 lijstje door te lezen. De helft kan ik me wel in vinden maar er staan er een paar tussen, pff. En hoezo staan onze admins er niet in. Schande! Wat die allemaal wel niet onbetaald doen voor de Nederlandse bierwereld. Tss.

 
SVD
beers 6171 º places 329 º 05:56 Fri 12/16/2016

La Trappe Quadrupel Oak Aged voor 4 euro de fles kopen *insert troll face* omdat de winkel dacht dat er 24 flessen in een doos zitten...

En inderdaad waarom grote flessen meer per liter kosten snap ik ook niet.

Maar de hype rond Mikkeler heb ik ook nooit gesnapt, goed hij heeft soms goed bier maar de prijzen liggen wel meestal boven het gemiddelde