Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46484 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
MarcoDL
beers 9603 º places 213 º 06:59 Wed 9/23/2015

Neem aan dat dit telt als alias? Een paar flessen een jaar in een hoek flikkeren resulteert niet in een nieuw bier.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:02 Wed 9/23/2015

Ik zie weinig reden om hem niet te aliasen naar de gewone Herfstbok inderdaad.

Alhoewel we Gulpener Jaarling wel hebben toegestaan in het verleden, zoals Edo al aangaf in het voer voor de admins draadje. Ik zou persoonlijk graag niet met 2 maten willen meten, dus of we staan alles toe (onder het mom ’brewers intent’ bv) of we aliasen ze allemaal. Wordt vervolgd ...

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 07:46 Wed 9/23/2015

Deze mag je van mij aliasen. De rest gewoon lekker laten staan. Scheelt weer een gore tick.

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 07:51 Wed 9/23/2015

Ik voel voor een aparte rating, niet zozeer omdat een lagering heeft plaatsgevonden in de bunkers van de luchthaven Twente, waardoor het karakter zou zijn gewijzigd, maar vanwege brewers intent om het als apart product te presenteren. Zoals bij Jaarling. Maar ik geef toe dat het net zo logisch is km hem gewoon te aliassen

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 07:58 Wed 9/23/2015

Originally posted by Borresteijn
Deze mag je van mij aliasen. De rest gewoon lekker laten staan. Scheelt weer een gore tick.


Haha, niemand verplicht je om het te ticken

Edo neigt dus naar toestaan en ik kan daar wel in meegaan. Misschien met de toevoeging dat het dan wel gebotteld moet worden en een aparte naam gekregen moet hebben van de brouwer? Amstel Rijpe Bock van tap en dergelijke zouden we dan niet toestaan.

 
MarcoDL
beers 9603 º places 213 º 08:27 Wed 9/23/2015

Ondanks die intent is er toch feitelijk helemaal niets aan het bier gewijzigd? Dan tellen Grunn en Pitt ook als losse entries, het was overduidelijk de intentie dat deze als verschillende bieren gezien werden.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 09:06 Wed 9/23/2015

Originally posted by bierkoning
Ik voel voor een aparte rating, niet zozeer omdat een lagering heeft plaatsgevonden in de bunkers van de luchthaven Twente, waardoor het karakter zou zijn gewijzigd, maar vanwege brewers intent om het als apart product te presenteren. Zoals bij Jaarling. Maar ik geef toe dat het net zo logisch is km hem gewoon te aliassen


die brewers intent is gewoon vanuit een commercieel gewin, wat dat met een aparte entry te maken heeft snap ik helemaal niet, blijft toch hetzelfde bier.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 09:34 Wed 9/23/2015

Denk dat brewers intent in het leven is geroepen voor dry-hopped of single hop varianten van hetzelfde bier. Hier zou ik ook zeggen dat het exact hetzelfde bier is. Zo kun je al je over-datum crap wel gaan verkopen als "Gerijpt". Hoor je de advertentiestem al zeggen "Nu ook Grolsch Gerijpte Premium Pilsner, verkrijgbaar in 10 jaargangen. Met extra rijping voor die volle zoete smaak en minimale hopbeleving" ?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 10:58 Wed 9/23/2015

Als we als gebruikers het er unaniem over eens zijn, dat het aliases zouden moeten zijn, heb ik daar geemn probleem mee. Waar we wel voor moeten waken, is klasse justitie. Toevallig gaat het nu over weinig geliefde brouwers, maar als t Uiltje of de Molen betrof, zouden we dan niet ineens de andere kant op neigen?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 11:07 Wed 9/23/2015

Bediscussieer t met de andere admins, zou ik zeggen.