Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46472 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
RW80
beers 3114 º places 33 º 11:56 Thu 12/17/2015

Originally posted by bierplezier
En waar de fuck slaat dat cask strenght op?


Normaal gesproken vermengen ze hun vaten met een verse batch. Dus Laten Cuvee Delphine op 4 roses vaten wordt vermengd met een verse batch Black Albert. Bij cask Strength doen ze dit niet en krijg je onverdunt - 100% het vat.

Tjah ratebeer technisch is dat daarmee voigens mij geen nieuw bier dus Aliasen die hap. :-)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:30 Thu 12/17/2015

Struise is zelfs voor de die hard ticker niet interessant. Althans, laat ik me beperken tot mezelf, ik vind ze echt helemaal niks. Geen idee wat m’n hoogst gerate bier is, wsl zal ik wel een keer een goeie van ze op hebben, maar 9 van de 10 keer is het average of crap. Dus wat mij betreft: houdoe en bedankt!

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 17:36 Thu 12/17/2015

Struise special reserve pannepot - port heb ik idd een 4.3 gegegeven. Nog 2 andere bieren een 4.0 , rest lager. Haha vgm meer bieren onder de 2 gerate van hun dan boven de 4. Niet verrassend ook vind ik, want ik vind ze ook echt 95% van de tijd matig tot waardeloos, en 5% goed. Maja, mss mis ik wel net de juweeltjes of ben ik op mijn huidige leeftijd al een ouwe zuurpruim. Zegt u het maar :P

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 19:50 Thu 12/17/2015

Originally posted by RW80
Originally posted by bierplezier
En waar de fuck slaat dat cask strenght op?


Normaal gesproken vermewngen ze hun vaten met een verse batch. Dus Laten Cuvee Delphine op 4 roses vaten wordt vermengd met een verse batch Black Albert. Bij cask Strength doen ze dit niet en krijg je onverdunt - 100% het vat.

Tjah ratebeer technisch is dat daarmee voigens mij geen nieuw bier dus Aliasen die hap. :-)

Huh wat heeft het voor nut dan om ze op vaten te leggen om dan te vermengen met ongebarreld bier :p of ben ik simpel en is dat standaard..
Pannepotje reserva vind ik wel echt een goed bier. Cuvee delphine vind ik het beste bier van belgie. En de rio reserva vind ik ook goddelijk. maar voor de rest is het inderdaad eigenlijk troep. En dat is dus idd 95%.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 00:14 Fri 12/18/2015

Tja, ik kan het toch niet laten....

Voor iedereen die afgeeft op het ’allemaal achter elkaar aanlopen’ wat betreft de Struise en Urbain adoratie bij Beer Geeks, het lijkt hier niet anders te zijn, alleen wordt hier een andere mening verkondigd. Best grappig om te zien.

Yes, we are all individuals! ;-)

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:37 Fri 12/18/2015

Ik heb 14 bieren van Struise een 4 of hoger gegeven. En slechts 1 bier onder de 3.0. Dus ik kan me niet matchen aan de cijfers van de overige leden hier dan. Maar ik laat de Struise bieren de laatste jaren wel staan.

Ik denk dat het komt door een combinatie van (te hoge) prijzen en het feit dat ik meer geinteresseerd ben in nieuwe brouwers, dan in de experimenten waar de ’oude’ nieuwe brouwers zich aan wagen. De Molen laat ik ook steeds meer links liggen namelijk. En zelfs t Uiltje laat ik nu al staan, omdat ik niet zo’n interesse heb in een BA experimentje van 15 euro.

En waarschijnlijk heeft het ook te maken met dat je niet weet wat voor kwaliteit (in zowel smaak als brouwtechniek) je krijgt voor dat geld. 15 euro voor een fles waarvan ik gegarandeerd weet dat het topspul is, wil ik wel neertellen. Maar het is een beetje teveel een loterij soms.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 01:39 Fri 12/18/2015

Originally posted by MonsterMagnet
Tja, ik kan het toch niet laten....

Voor iedereen die afgeeft op het ’allemaal achter elkaar aanlopen’ wat betreft de Struise en Urbain adoratie bij Beer Geeks, het lijkt hier niet anders te zijn, alleen wordt hier een andere mening verkondigd. Best grappig om te zien.

Yes, we are all individuals! ;-)


Bedoel je nou dat ’wij’ allemaal haters zijn? Ik zou het eerder realisme willen noemen. Maar laten we onszelf ook eens kritisch bekijken. Zijn er brouwerijen die ’wij’ (NL Ratebeerians) zo adoreren als de FB Beer geeks doen met Struise / Urban?

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 02:03 Fri 12/18/2015

Originally posted by Benzai
Originally posted by MonsterMagnet
Tja, ik kan het toch niet laten....

Voor iedereen die afgeeft op het ’allemaal achter elkaar aanlopen’ wat betreft de Struise en Urbain adoratie bij Beer Geeks, het lijkt hier niet anders te zijn, alleen wordt hier een andere mening verkondigd. Best grappig om te zien.

Yes, we are all individuals! ;-)


Bedoel je nou dat ’wij’ allemaal haters zijn? Ik zou het eerder realisme willen noemen. Maar laten we onszelf ook eens kritisch bekijken. Zijn er brouwerijen die ’wij’ (NL Ratebeerians) zo adoreren als de FB Beer geeks doen met Struise / Urban?

Wat ik bedoel is dat dat zo overkomt. Net zoals het lijkt dat alle (fb) beergeeks een blinde adoratie voor Struise hebben. Geen van beiden is waar.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 02:10 Fri 12/18/2015

Struise maakt een hoop goed bier, en een aantal bieren van hen zijn (als je een goeie batch hebt) echt goddelijk en wereldklasse. Maar inderdaad ook een hoop troep ertussen. Ach, als ik het ergens zie staan en ik heb het niet gehad dan neem ik wel een flesje mee. Tenzij het zo’n 20 euro bullshit fles is.

En qua blenden, volgens mij barrel-agen ze hun bieren echt ontzettend lang, ik kan me voorstellen dat om verschillende redenen een kwak vers bier erbij wel bij kan dragen aan de kwaliteit.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 02:48 Fri 12/18/2015

Originally posted by Benzai

Bedoel je nou dat ’wij’ allemaal haters zijn? Ik zou het eerder realisme willen noemen. Maar laten we onszelf ook eens kritisch bekijken. Zijn er brouwerijen die ’wij’ (NL Ratebeerians) zo adoreren als de FB Beer geeks doen met Struise / Urban?


Niet in zo’n extreme vorm voor zover ik weet. Er was wel een tijd dat je eigenlijk niet tegen Oersoep mocht zijn bijv.

Wat dat betreft scheelt het dat we iemand hebben die vrij uitgesproken en dwars is (dit is geen haha benzai, maar een serieuze observatie). Als een brouwerij door jou niet geadoreerd wordt kan het al niet meer Struise achtige vormen aannemen omdat er dan meteen een tegengeluid is op het moment dat zo’n groepsadoratie ontstaat.

Daarom had ik eigenlijk alleen Van Moll kunnen bedenken als antwoord op jouw bovenstaande vraag, maar volgens mij raten wij daar aan de hoge kant en vallen de ratings van anderen te laag uit om over een adoratie te spreken.

Ook gaat het hier trouwens zelden over de brouwers zelf en bekijken we het meer van bier tot bier of eventueel in korte trends.

Maar aangezien ik zelf tot deze groep behoor ben ik misschien te blind om te zien hoe wij als groep ook dingen massaal de hemel in prijzen. Ik probeer al wel driekwartjaar een lans te breken voor Jantjes Bieren uit Uden, maar die hypetrein lijkt nog niet echt op gang te komen.