Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46459 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 03:33 Tue 12/22/2015

We hadden deze verwensingen niet gedaan als ie zelf niet had gezegd dat het zo was, dan waren het nog steeds "zijn" bieren geweest. Op zich ben ik wel blij dat hij, nu hij er expliciet naar gevraagd wordt, aangeeft hoe het zit, zonder daar moeilijk over te doen. Tuurlijk had hij de bieren sowieso niet op deze manier moeten verkopen, maar hij heeft het nu eenmaal wel gedaan, dan vind ik het wel netjes dat hij dat ook toegeeft. Overigens wil ik wel weten wat het bier dan wél was, ben nl naar het bierfestival gegaan om te ticken, niet om mn geld uit te geven aan unrateable bieren :-P
Overigens heb je met het verwijderen van de bieren dikke kans dat ze ook weer toegevoegd gaan worden.

 
MarcoDL
beers 9603 º places 213 º 05:17 Tue 12/22/2015

Fair enough, het is inderdaad een oplichter die eerlijk toegeeft dat ie de boel belazert.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 05:27 Tue 12/22/2015

Originally posted by MarcoDL
Fair enough, het is inderdaad een oplichter die eerlijk toegeeft dat ie de boel belazert.
Nou nou... Mogelijk (waarschijnlijk) heeft hij het bier wel zelf gebrouwen (Sallands). Ik neem aan dat hij het bier met toestemming heeft getapt. Wat is hier oplichting aan? Ik snap niet dat hij dat doet, maar als je omdat je een paar ticks mist iemand voor oplichter gaat uitmaken vind ik wel heel ver gaan.

 
MarcoDL
beers 9603 º places 213 º 06:01 Tue 12/22/2015

Ik doe dat niet vanwege de ticks, maar omdat ie willens en wetens bieren van een andere brouwerij als eigen uniek bier verkoopt. Dan licht je de consument bewust verkeerd voor over je product, ik vind dat oplichting.

Als hij het bier wel zelf heeft gebrouwen is het een ander verhaal natuurlijk, maar uit het verhaal van Edo maak ik op dat het door anderen gebrouwen en bedacht is. Het gaat in feite om een etiketbier.

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 06:18 Tue 12/22/2015

Ik vind het zelf het grootste probleem dat hij op festivals bier van anderen, ook al zijn ze door hemzelf als huurbrouwer gebrouwen onder fantasienaam onder de vlag van Eanske verkoopt. Als hij op festivals gewoon de juiste info had gegeven is er niets aan de hand.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 06:21 Tue 12/22/2015

Originally posted by MarcoDL
Het gaat in feite om een etiketbier.


Precies, en daar is de wereld vol van en dat noemen we ook geen oplichters (ookal heb ik er een hekel aan).

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 06:21 Tue 12/22/2015

Maar de benaming oplichter vind ik te ver gaan. Te ver doorgeschoten enthousiasme lijkt het me eigenlijk. En een cent extra voor een beginnende brouwer wellicht.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:40 Tue 12/22/2015

Ik vermoed dus dat het om overtollige fustjes van een gestopte huurbrouwer gaat (maar nogmaals, dat blijft lekker speculeren, maar dat doen we graag :-)). Tja, dan maakt het verder niet heel veel meer uit. Etiketbier is het. En daar mogen we natuurlijk wel een grote hekel aan hebben :P

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 04:54 Wed 12/23/2015

Nog een ergernis: het aliassen van nieuwe bieren naar oude retired bieren door admins in verre buitenlanden (zoals België). Óf alias het andersom zoals onze fantastiche Nederlandse admins dat doen, óf maak het bier niet meer retired. Is daar niet een soort Ratebeer standaard voor?

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 06:03 Wed 12/23/2015

Gister mn pakket bestelde bieren binnengekregen, zit er een (dure, Amerikaanse) IPA in die gebotteld is halverwege 2014 Laatste keer dat ik IPA’s online bestel.