Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46434 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11296 º places 404 º 06:38 Wed 8/5/2015

Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Het is een goede compensatie voor de eeuwige 3.4 mentaliteit die bij een aantal andere users overheerst :P


Hoewel dat ook ergerlijk is, is alles een 3.4 geven nog realistischer dan wat hij doet


Hoezo? Hij heeft gewoon een uitgesproken mening. Dat jij dat ene 0.6 bier nou toevallig wel lekker vond, en die 5.0 van hem een 3.2, tsja.. Als je alles een 3.4 geeft kun je net zo goed maar 1 bier gaan drinken.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 06:59 Wed 8/5/2015

Originally posted by Borresteijn
Originally posted by Benzai
Originally posted by caesar
Het is een goede compensatie voor de eeuwige 3.4 mentaliteit die bij een aantal andere users overheerst :P


Hoewel dat ook ergerlijk is, is alles een 3.4 geven nog realistischer dan wat hij doet


Hoezo? Hij heeft gewoon een uitgesproken mening. Dat jij dat ene 0.6 bier nou toevallig wel lekker vond, en die 5.0 van hem een 3.2, tsja.. Als je alles een 3.4 geeft kun je net zo goed maar 1 bier gaan drinken.


Je maakt mij niet wijs dat je -laat zeggen- 1000 verschillende bieren proeft, en er vervolgens 600 allemaal het meest geniale op aarde vindt, 300 de grootste ondrinkbare kots die ooit gemaakt is en slechts het overige beetje daar tussenin. Totaal onrealistisch

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:03 Wed 8/5/2015

Al heeft Cees ergens ook wel gelijk, er zijn ook teveel alles-is-een-3.4-raters, maar die vallen gewoon niet zo op

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 07:05 Wed 8/5/2015



Bij dit soort statistieken zie je bij de meeste mensen een soort bobbel. Dat komt dan omdat veel bieren ’gemiddeld’ zijn en minder bieren het meest geniale op aarde of de grootste ondrinkbare kots ooit.

Bij deze figuur is dat anders, op zich niet zo erg, als je gewoon heel enthousiast bent ingesteld kan ik me voorstellen dat je wat hoger uitkomt. Maar die piek bij 0.5 is dan wel lastig verklaarbaar. Nog raarder is die lange vlakke lijn, dat betekent bijna dat hij gewoon totaal random scores geeft aan bijna 1/3e van alles wat hij drinkt.

 
MarcoDL
beers 9594 º places 213 º 07:10 Wed 8/5/2015

Ik heb nog nooit iets een 5 of een 0.5 gegeven.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:26 Wed 8/5/2015

Originally posted by MarcoDL
Ik heb nog nooit iets een 5 of een 0.5 gegeven.


Ik ook niet

 
TheJvd
beers 1362 º places 11 º 09:40 Wed 8/5/2015

Waarom krijg je geen bericht als je premium verlopen is? Hebben ze zo’n hekel aan geld verdienen bij rb?

 
dEnk
beers 4200 º places 33 º 10:52 Wed 8/5/2015

De ontwikkelaars achter ratebeer (in ieder geval de oude stempel :) ) hebben geen idee hoe websites en databases werken en hoe deze efficient in te zetten. Kijk bijvoorbeeld maar naar de laatste random en compleet inconsistent doorgevoerde designwijziging :S

(Jaja, dood paard en alles, maar dit blijft een permanente ergernis)

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:47 Wed 8/5/2015

Originally posted by dEnk
De ontwikkelaars achter ratebeer (in ieder geval de oude stempel :) ) hebben geen idee hoe websites en databases werken en hoe deze efficient in te zetten. Kijk bijvoorbeeld maar naar de laatste random en compleet inconsistent doorgevoerde designwijziging :S

(Jaja, dood paard en alles, maar dit blijft een permanente ergernis)


Idd :S

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 14:30 Wed 8/5/2015

De ontwikkelaars mogen dan inderdaad grotendeels in de vorige eeuw zijn blijven steken en er zijn nog een miljoen dingen om te verbeteren, de nieuwe pagina’s zoals nu op het forum zijn wel een reuzenverbetering dus for once ben ik wel te spreken over het tussentijdse resultaat. Vooral de mobiele rendering is echt ontelbaar beter. Over de visuele stijl... tja het was nooit een design hoogtepunt. Laten we hopen dat het doorgezet wordt!