Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46446 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 09:07 Mon 10/5/2015

En het wordt nog erger... Krijg een mail dat er twee bieren gemerged zijn. Klik ik op de link, krijg ik alleen Buxton/Omnipollo ice cream pale te zien met twee
compleet verschillende ratings. Geen melding van welke 2 bieren gemerged zijn en huh, watskebeurt...?

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:18 Tue 10/6/2015

Ik kreeg er ook een, over 2 andere bieren overigens. Zo te zien is het een automatisch gegenereerd mailtje, waarbij alleen de hoofdentry gelinkt wordt. Een beetje handig zoeken en je hebt vrij snel de alias gevonden toch?

Overigens is er weer een IT-admin terug om te sleutelen aan de website naast joet. Dus hij is zo te zien een aantal dingen aan het aanpassen, repareren etc. En aangezien we hier live de beta-versie van de website voor onze snufferd hebben, zal er af en toe iets niet helemaal goed werken. Maar het goede nieuws is tenminste, dat er dus iemand aan het repareren is.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 03:49 Tue 10/6/2015

Ik heb idd even bij Omnipollo en Buxton gekeken, maar zag zo niks... Wellicht overheen gekeken...

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 13:36 Tue 10/6/2015

Originally posted by Countbeer
En het wordt nog erger... Krijg een mail dat er twee bieren gemerged zijn. Klik ik op de link, krijg ik alleen Buxton/Omnipollo ice cream pale te zien met twee
compleet verschillende ratings. Geen melding van welke 2 bieren gemerged zijn en huh, watskebeurt...?


Op zo’n momenten is het boffen dat je geen echte ticker bent, right? :p

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 18:06 Wed 10/7/2015

Hoe komt het eigenlijk dat bieren van de molen ebc’s hebben van 200, 300+ terwijl de allerdonkerste imperial stouten van andere brouwers niet boven de 120-150 uitkomen? Andere soort berekeningen?

 
markextrae
beers 4790 º places 77 º 01:57 Thu 10/8/2015

statics werkt helemaal niet meer? het gaat echt zo snel bergaf met ratebeer...

 
erickok
beers 6033 º places 274 º 02:14 Thu 10/8/2015

Originally posted by caesar
Maar het goede nieuws is tenminste, dat er dus iemand aan het repareren is.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 02:19 Thu 10/8/2015

Originally posted by DutchDrebus
Originally posted by Countbeer
En het wordt nog erger... Krijg een mail dat er twee bieren gemerged zijn. Klik ik op de link, krijg ik alleen Buxton/Omnipollo ice cream pale te zien met twee
compleet verschillende ratings. Geen melding van welke 2 bieren gemerged zijn en huh, watskebeurt...?


Op zo’n momenten is het boffen dat je geen echte ticker bent, right? :p

Juist!

Wel slechte zaak dat ik nu nog niet weet wat gealiased is, dat zou toch ook in zo een mailbericht moeten staan?
Kan ook niks bij Omnipollo/Buxton vinden...

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 02:35 Thu 10/8/2015

Ik heb net na het Borefts wel gezien dat er een Ice Cream IPA toegevoegd was. Misschien is die eerst gealiast en daarna verwijderd, omdat het niet om een alternatieve naam ging, maar meer een dubbele toevoeging.

Van zo’n automatisch gegenereerd bericht zou ik niet te veel verwachten. Wees blij dat je er 1 uberhaupt 1 krijgt ;-)

@bierplezier: de Molen hanteert zijn eigen rekenmethodes en feitelijk zijn het allemaal schattingen. Sommige brouwers laten hun bieren doormeten in een lab en alleen die waarden zijn betrouwbaar. Het gros van de brouwers zet gewoon het getal erop, wat uit het excel-sheetje komt. Brouwsoftware is vaak ook niet meer dan een veredeld excel-sheetje en verwacht daar geen hoogstaande wiskundige formules. Ze doen maar wat.

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 22:45 Fri 10/9/2015

Ok thnx