Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46475 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 10:02 Tue 10/20/2015

Zullen we het hier maar even bij laten, qua beer-geek-bashen? Ze staan nu zo ongeveer op gelijke hoogte met Fiona, qua negatieve posts hier. Straalt niet bepaald heel positief af op RB NL. Ieder z’n meug jôôssies.

Wat meer on-topic: het feit dat ik het dit jaar wsch in mn 1tje moet zien voor elkaar te boksen, op het bokbierfestival in de Beurs. Normaal gesproken kon ik altijd nog wel wat mensen zo gek krijgen dat ze meegingen, maar een golf aan geboortes en een vlaag van gezond verstand doen de meesten, zo niet allen afhaken. En er zijn weer zoveel nieuwe bokkies te ticken (à €2,75 per fokking bier)

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 10:33 Tue 10/20/2015

Originally posted by MonsterMagnet
Originally posted by ShivanDragon
Zo voor dat bedrag kan ik meerdere goede bieren halen. Fuck de Hertog Jan ... Marketing hype shit .... Ik weiger het te kopen ... Net zoals die eisbock marketing shit van de Struise.... Wat zijn er overigens een shitload aan fucking schapen op de wereld (ff zeiken op een bep. facebook groep) ... Eerst lopen miepen over het feit dat eisbocken pure bierverkrachting is en als hun biergod een bier gaat lopen eisbocken gaan die losers de boel lopen hypen en betalen er grof 30-40 euro voor..... Serieus moet ik dat soort gasten nou voor vol aanzien of niet ....



...


Laat het gaan



....


Laat het gaan ...

Ik kwam deze oudere post toevallig tegen en zou het graag willen nuanceren. In deze ’bepaalde facebookgroep’ wordt eisbocken juist enorm aangemoedigd. Er zijn veel mensen, met name een deel van de vaste kern in die groep, die zelf eisbocken op de simpele petfles-in-de-vriezer methode. Er is een de groep ook een filmpje gepost over hoe je dat kan doen. Soms laait dan een discussie op waarbij enkelen klagen dat het ’verkrachten van het bier’ is, of ’niet zoals de brouwer bedoeld heeft’. Dus met dat er vanuit ze vanuit de groep ’lopen miepen over het feit dat eisbocken pure bierverkrachting is’ sla je de plank volledig mis.

Daarnaast is er, met name ook bij de vaste kern, een groot aan Struise fanboys. Tja, moeten ze zelf weten toch? De verafgoding hoeft van mij niet, en er mag wat mij betreft best eens wat kritischer gekeken worden naar de bieren, de problemen er mee, en de uitspraken van de brouwer, maar in het algemeen maken ze bij Struise erg lekkere bieren. De recente eisbocken van Struise zou ik zelf nooit kopen, maar zoals bij alle bier dat erg duur is, moet het natuurlijk wel enorm lekker zijn ;-)

Met stip mijn ergernis van de dag/week: een groep van meer dan 2500 mensen over één kam scheren en dan ook nog op basis van verkeerde informatie, om er vervolgens ook nog een enorme stempel er op drukken (fucking schapen, losers, dat soort gasten serieus nemen). Jammer.


Ik zou hier graag even op in willen haken.

Als de BG groep uit 2500+ leden bestaat, dan kun je die opdelen in mensen die actief zijn en mensen die minder actief zijn. De actieve mensen kun je weer opdelen in mensen die posten en mensen die niet posten.
De mensen die posten kun je weer opdelen in mensen die alles posten en mensen die soms posten. De mensen die alles posten kun je opdelen in beginnende BGs en de harde kern BGs.
Eerst genoemde gaan op onderzoek uit, een route die we allemaal eens bewandeld hebben...
De harde kern, zoals eerder gezegd, verbaal en overal op reagerend, kan voor sommige overkomen als een hecht groepje en een ietwat moeilijke groep om in te komen.
Ik heb het idee wanneer er mensen van de harde kern massaal over (bv) Struise posten de rest van de harde kern er achter aan/mee-loopt, de trend zich voor lange tijd voortzet en zo ook de beginnende BGs erin meegenomen worden... Dan veranderd het naar bv Omnipollo, aangezet door de harde kern, en er is weer een nieuwe trend die de BG pagina blijft domineren!

Desalniettemin mag gezegd worden dat ik leuke mensen uit deze groep heb ontmoet, er wel eens leuke discussies zijn, soms zeer vriendelijke reacties krijg en last but not least ik een aantal van mijn ISO’s heb kunnen afstrepen!

Conclusie, we zijn allemaal bierliefhebbers maar zij gebruiken Untapd!

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 11:02 Tue 10/20/2015

Als je je eraan ergert gewoon weggaan uit die groep. Zo lijken we net een bende gefrustreerde mannetjes met een schraal klein piemeltje vanwege het cirkeltrekkende gedrag tegenover andere groepen en het regelmatig marathonfappen op onze (eerlijk is eerlijk) superieure statistieken. Dat zijn we natuurlijk ook, maar dat hoeven we niet zo openbaar uit te stralen.

Ik zie Ratebeer liever uitgroeien naar een goede uitvalsbasis voor kritische doch over het algemeen vriendelijke bierliefhebbers. Ook al ben ik in het verleden ook wel eens gemeen geweest over andere communities en noem ik niet-Ratebeerians steevast plebs :p

Voor de Untapp’d casuals die meelezen: Stap gerust over en begin jezelf vandaag nog serieus te nemen! Wij kneden en vormen je wel om tot een goede bierliefhebber.

Wij, het voormalige Bierteam Brabant, zullen ons steentje bijdragen en hopelijk de integratie onder de diverse biergroepen te bevorderen door komende ZZT een Untapp’d gebruiker mee te laten doen.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:04 Tue 10/20/2015

@Countbeer:

Dat is een verdomd lang verhaal om te zeggen dat ze allemaal achter elkaar aanlopen, wat bovendien al gezegd is..

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 11:07 Tue 10/20/2015

Moet je nagaan dat je ook mensen hebt die op zo’n langdradige manier hun ratings opstellen en dat iedere keer weer :p

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 11:08 Tue 10/20/2015

Ik heb me persoonlijk nog nooit echt hard aan de Beergeeks groep geërgerd, maar ik lees ook niet alles wat voorbij komt. Natuurlijk zitten er wat pancakes bij, maar dat lijkt inherent aan online communities, zeker de wat grotere.
Ook hier op rb zitten een paar mensen waar ik me af en toe hardgrondig aan kan ergeren. En dan kom ik meteen bij het doel van dit forum topic: de grote, en voorál de kleine ergernissen van je af schrijven. Beetje ongefundeerd zeiken kan erg goed voelen, maar neem het vooral met een korreltje zout, het is zelden ál te serieus bedoeld.

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 11:10 Tue 10/20/2015

Originally posted by DutchDrebus
Als je je eraan ergert gewoon weggaan uit die groep. Zo lijken we net een bende gefrustreerde mannetjes met een schraal klein piemeltje vanwege het cirkeltrekkende gedrag tegenover andere groepen en het regelmatig marathonfappen op onze (eerlijk is eerlijk) superieure statistieken. Dat zijn we natuurlijk ook, maar dat hoeven we niet zo openbaar uit te stralen.

Ik zie Ratebeer liever uitgroeien naar een goede uitvalsbasis voor kritische doch over het algemeen vriendelijke bierliefhebbers. Ook al ben ik in het verleden ook wel eens gemeen geweest over andere communities en noem ik niet-Ratebeerians steevast plebs :p

Voor de Untapp’d casuals die meelezen: Stap gerust over en begin jezelf vandaag nog serieus te nemen! Wij kneden en vormen je wel om tot een goede bierliefhebber.

Wij, het voormalige Bierteam Brabant, zullen ons steentje bijdragen en hopelijk de integratie onder de diverse biergroepen te bevorderen door komende ZZT een Untapp’d gebruiker mee te laten doen.


Helemaal mee eens ;-). Opvoeding tot positief kritische bierdrinkers is heel belangrijk!

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 11:22 Tue 10/20/2015

Originally posted by Borresteijn
Zullen we het hier maar even bij laten, qua beer-geek-bashen? Ze staan nu zo ongeveer op gelijke hoogte met Fiona, qua negatieve posts hier. Straalt niet bepaald heel positief af op RB NL. Ieder z’n meug jôôssies.

Wat meer on-topic: het feit dat ik het dit jaar wsch in mn 1tje moet zien voor elkaar te boksen, op het bokbierfestival in de Beurs. Normaal gesproken kon ik altijd nog wel wat mensen zo gek krijgen dat ze meegingen, maar een golf aan geboortes en een vlaag van gezond verstand doen de meesten, zo niet allen afhaken. En er zijn weer zoveel nieuwe bokkies te ticken (à €2,75 per fokking bier)


Sorry Rob, maar ik ben eigenlijk al een aantel jaar behoorlijk klaar met bokbier. De tijd dat ik ze elk jaar allemaal wilde proberen ligt lang achter me (en is bovendien onmogelijk). Ik vond bokbier zo langzaamaan behoorlijk saai geworden, op een enkeling na, en ik ga dus zeker geen 20 euro entree betalen voor matig bier. Dan maar (even vloeken) geen ticks.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 11:25 Tue 10/20/2015

Ook helemaal mee eens Edo, maar met de oogkleppen die een groot deel van ’de volgers’ zal ik dan maar zeggen op heeft zal dat niet snel gebeuren

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 11:48 Tue 10/20/2015

@Borrie: ik zou die bokjes op zich nog wel lusten, maar idd de drukte, de grote glazen en in mindere mate de prijs zit ik niet zo op te wachten. Maar ik heb wel de Mitra gewoon weer leeggekocht voor de bokjes hoor. Guilty pleasure for a month. Op 1 ovember zijn ze allemaal weer weg, behalve de Duits & Lauret rookbock, die kan altijd :-)