Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46462 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 12:22 Sun 12/20/2015

Originally posted by Countbeer
Gal spuwen:
Tientallen reacties krijgen op een ruil draadje en vervolgens laat niemand meer iets horen en krijg je vage berichtjes dat je een aantal bieren niet meer hebt staan dus wordt je bedankt? Huh, ik heb niet meer gesleuteld aan dat draadje das wat de fuk lult die knakker nou!
Pfff vermoeiend...


Ik heb anders nog wel een Grunn etiketbier voor je staan hoor.

Maar kom nu net bij het winterbierfestival vandaan,daar staat een ieder je aan te gapen alsof ik een melaatse ben omdat ik wat bier aan het evalueren ben in het programmaboekje. Gelukkig zijn er ergere dingen in het leven denk ik dan , dus schrijf ik lekker verder.

 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 12:25 Sun 12/20/2015

Originally posted by Douberd
Originally posted by Countbeer
Gal spuwen:
Tientallen reacties krijgen op een ruil draadje en vervolgens laat niemand meer iets horen en krijg je vage berichtjes dat je een aantal bieren niet meer hebt staan dus wordt je bedankt? Huh, ik heb niet meer gesleuteld aan dat draadje das wat de fuk lult die knakker nou!
Pfff vermoeiend...


Als je nog de Black Tuesday zoekt, ik ruil hem 1:1 met Fou.

Dank u!
Ik laat je snel wat weten!

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 03:40 Mon 12/21/2015

Ergernisje: ik moet mijn informatie als admin te vaak van Untappd halen, als enige informatiebron. Van veel festivaltapjes is verder niets te vinden en helaas is Untappd dan de enige enigszins betrouwbare bron :S

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 04:51 Mon 12/21/2015

Sorry, ik haal de info ook van de site en van het programmaboekje. Wat er vaak niet bij staat is de stijl, daarvoor is het af en toe lastig in te schatten wat het nu echt is, doe het dan vaak op basis van ervaring of ik vraag het even aan de brouwer, maar als ze zelf ook niet weten wat voor stijl het is, bv winterbier, probeer ik ook mijn best! En dat kan voor jullie extra werk zijn, ik zal voortaan evt broninformatie vermelden, oh wacht dat komt dan in de description te staan, is ook niet handig uiteraard.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 05:04 Mon 12/21/2015

Ja, je kan bij mij altijd navragen over bieren die ik heb toegevoegd op festivals of die ik heb gerate. Ik probeer ook altijd info te zoeken op de Facebook of website van de brouwer, en foto’s te maken van de taplist.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:14 Mon 12/21/2015

Jullie kunnen er ook weinig aan doen. Ik erger me dan ook meer aan de brouwers, dat ze zo weinig informatie voor ons achterlaten :-)

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 05:51 Mon 12/21/2015

Originally posted by caesar
Jullie kunnen er ook weinig aan doen. Ik erger me dan ook meer aan de brouwers, dat ze zo weinig informatie voor ons achterlaten :-)


Vaak lukt het ook via Facebook. Maar ik ben het met Cees eens dat het voor ons nog wel eens een zoekplaatje is.

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 13:03 Mon 12/21/2015

Ik heb contact gehad met Oscar Moerman (brouwerij Eanske) over een drietal bieren die op zijn naam staan

Dubbeltje op z’n Kant
Ruzie met de Buren
Speciaal Blond

Dit zijn (ik citeer Oscar letterlijk) bieren van een andere brouwerij die onder een andere naam door hem zijn uitgeschonken op festivals. Aangezien ze destijds onder de vlag van Eanske zijn uitgeschonken maar de echte herkomst onbekend is verwijder ik ze uit de database. Dat doe ik morgenochtend om mensen hun ratings op andere wijze veilig te laten stellen.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 13:26 Mon 12/21/2015

Ah, had er net nog een correctie over ingestuurd. Zie nu dit bericht pas. Van een andere brouwerij? Beetje volksverlakkerij ook dit. Hij zei zeker niet welke?

 
PotjeBier
beers 4514 º places 13 º 13:32 Mon 12/21/2015

Originally posted by Borresteijn
Beetje volksverlakkerij ook dit.


Beetje? Dat supermarkten of carnavalsverenigingen bestaand bier uitbrengen met eigen etiket is al ergerlijk, maar als brouwers zelf dit nu al willens en wetens gaan doen is het eind helemaal zoek.