Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46469 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 14:04 Mon 12/21/2015

Originally posted by PotjeBier
Originally posted by Borresteijn
Beetje volksverlakkerij ook dit.


Beetje? Dat supermarkten of carnavalsverenigingen bestaand bier uitbrengen met eigen etiket is al ergerlijk, maar als brouwers zelf dit nu al willens en wetens gaan doen is het eind helemaal zoek.


Dat etiketplakkers cultuurtje waait blijkbaar over vanuit Grunn naar Eanske :(

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 14:15 Mon 12/21/2015

Originally posted by Borresteijn
Ah, had er net nog een correctie over ingestuurd. Zie nu dit bericht pas. Van een andere brouwerij? Beetje volksverlakkerij ook dit. Hij zei zeker niet welke?


Nee, en ik ga er ook niet naar vragen

 
tricksta_p
beers 12045 º places 413 º 18:06 Mon 12/21/2015

Wat een waanzin. Ik snap sowieso niet dat Moerman zo’n bekendheid is in het Nederlands bierwereldje, de meeste van de Eanske bieren vond ik matig tot acceptabel. Idem voor de twee Lambic bieren die ik geproefd heb. Gisteren dan eindelijk een goed Eanske bier gehad, een koffiebier. Vraag me af of hij die wel zelf gebrouwen heeft.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 19:55 Mon 12/21/2015

Originally posted by bierkoning
Ik heb contact gehad met Oscar Moerman (brouwerij Eanske) over een drietal bieren die op zijn naam staan

Dubbeltje op z’n Kant
Ruzie met de Buren
Speciaal Blond

Dit zijn (ik citeer Oscar letterlijk) bieren van een andere brouwerij die onder een andere naam door hem zijn uitgeschonken op festivals. Aangezien ze destijds onder de vlag van Eanske zijn uitgeschonken maar de echte herkomst onbekend is verwijder ik ze uit de database. Dat doe ik morgenochtend om mensen hun ratings op andere wijze veilig te laten stellen.


Edo, jij kunt dat als admin vast zien. Heb ik die ruzie met de buren toegevoegd? Lijkt er wel op. Destijds werd mij verzekerd dat het een uniek bier was (#&÷&=9£=^@^:#;#&) maar dat terzijde.

Ga je nu alle drie de entries verwijderen, of ze samenvoegen dan wel aliassen? Verwijderen lijkt me toch enigszins -bij gebrek aan een betere term- kort door de bocht. Zijn al deze versies niet gewoon een alias van "Oerlekker blond"?

Van wat ik nu hoor is het net of ie niet tevreden is dus ze dan liever allemaal bij mekaar gooit. Maar goed, tis maar een point of view...

Ik commiteer me hoe dan ook aan de admin beslissing.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 23:59 Mon 12/21/2015

Als ik zou moeten gokken, zou ik voor de Rebels Blond gaan. Aangezien die bij Sallandse is grbrouwen en de stekker uit de brouwerij heeft getrokken. Maar dat is slechts een compleet wilde gok en verder nergens op gebaseerd.

Als het een geetiketteerde en dus op fles uitgebrachte editie was/waren, dan zouden we het als een alias kunnen beschouwen. Maar hij heeft hetzelfde bier onder verschillende namen op 1 festival per keer geschonken. Het is misschien zelfs maar 1 fust. Dat moet denk ik geen plaats in de database hebben.

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 01:25 Tue 12/22/2015

Ik verwijder ze, want ik weet niet welke bieren het zijn van welke brouwerij. Ik weet wel dat ze niet van de brouwerij zijn waar ze onder staan.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 01:47 Tue 12/22/2015

Een 2.6 is het hoogste dat ik gegeven heb aan een van zijn bieren. En die Spontaan bieren van hem krijgen bijzonder slechte ratings. Ik denk dat ik die maar lekker laat voor wat het is.

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 01:54 Tue 12/22/2015

Originally posted by tricksta_p
Wat een waanzin. Ik snap sowieso niet dat Moerman zo’n bekendheid is in het Nederlands bierwereldje,


Vooral omdat hij heel actief is op Facebook en het Hobbybrouw forum, en hij altijd vooraan staat om overal z’n mening over te geven. Op zich is dat best wel leuk, en ik denk dat hij veel mensen waardevol advies geeft, hoewel hij ook wel een beetje irritant kan zijn. Ik vind het een aardige vent, maar hij mag soms wel wat minder hoog van de toren blazen, zeker tegen mensen als Toon van den Broek die veel betere bieren maken dan hij.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 01:59 Tue 12/22/2015

Originally posted by Maakun
Originally posted by tricksta_p
Wat een waanzin. Ik snap sowieso niet dat Moerman zo’n bekendheid is in het Nederlands bierwereldje,


Vooral omdat hij heel actief is op Facebook en het Hobbybrouw forum, en hij altijd vooraan staat om overal z’n mening over te geven. Op zich is dat best wel leuk, en ik denk dat hij veel mensen waardevol advies geeft, hoewel hij ook wel een beetje irritant kan zijn. Ik vind het een aardige vent, maar hij mag soms wel wat minder hoog van de toren blazen, zeker tegen mensen als Toon van den Broek die veel betere bieren maken dan hij.


+1

 
MarcoDL
beers 9603 º places 213 º 02:53 Tue 12/22/2015

Schandalig, andermans bier als uniek eigen brouwsel verkopen. Zat er over te denken die spontaan serie te kopen, maar dat laat ik nu zeker zitten.