Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46449 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 06:00 Tue 10/20/2015

Had t zelfde probleem met die groep, er zit een kleine, zeer verbale, overal op reagerende harde kern in die door de overdaad aan (zichzelf herhalende ) posts gaat irriteren en alle leuke topics verzieken. Gewoon niet meer lezen, probleem opgelost.

BTW, "nieuwe" Monster Magnet al gecheckt, MonsterMagnet?

 
Bullit
beers 6227 º 06:08 Tue 10/20/2015

Originally posted by Benzai
Ik ben al maanden geleden uit die FB groep gestapt. Het enige wat de hele dag voorbij kwam was dat Urbain z’n kontgat heilig Struise sap produceert en foto’s van ge-Eisbockte-vanalles. Natuurlijk, dat zullen vast niet alle 2500 (of hoeveel het er toen ook waren) leden gepost hebben, maar ik werd er helemaal gek van. Mss dat er tegenwoordig wel ooit iets relevants c.q. serieus gepost en besproken wordt, maar dat was toen in ieder geval niet zo.


Nog steeds niet hoor. Tegenwoordig is het een Pohjala circle jerk die de ronde doet.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 06:42 Tue 10/20/2015

Ik snap best iemand geen behoefte heeft aan een groep als beer geeks, maar begrijp die blijkbare aversie die hier bestaat tegen die groep, met de behoefte om te generaliseren en schoffereren, totaal niet.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 06:50 Tue 10/20/2015

Originally posted by Borresteijn
BTW, "nieuwe" Monster Magnet al gecheckt, MonsterMagnet?
Neen.... erg eigenlijk. Ik gebruik deze nickname al sinds de jaren 90 maar ben gestopt met Monster Magnet volgen na God Says No... Misschien moet ik maar eens bijluisteren ;-)

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 06:50 Tue 10/20/2015

Het is gewoon niet helemaal mijn ding denk ik. Mensen die foto’s posten van elke fles BCBS die ze hebben geruild of opdrinken, of als ze wat minder smaak hebben 30 posts van een fles Hertog Jan van 15 euro. En verder inderdaad de ene maand vanalles over Struise, en nu de laatste tijd elke dag ophemelende posts of Omnipollo en Pohjala. Soms zit er wel iets interessants tussen, maar ik heb sterk het idee dat Facebook niet altijd het beste in mensen naar boven brengt, en daar mag je best negatief over doen van mij.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 06:59 Tue 10/20/2015

Blijkbaar brengt het onderwerp "Beer Geeks" ook niet het beste in ons naar boven :P

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 07:12 Tue 10/20/2015

Originally posted by MonsterMagnet
Ik snap best iemand geen behoefte heeft aan een groep als beer geeks, maar begrijp die blijkbare aversie die hier bestaat tegen die groep, met de behoefte om te generaliseren en schoffereren, totaal niet.



Nou de aversie lijkt me vrij logisch gezien hetgeen ik in mijn vorige post naar voren bracht. En ik heb daarbij ook direct aangegeven dat ik al lange tijd geen lid meer ben, maar begrijp uit comments van anderen dat op eenzelfde manier -maar nu kennelijk over een ander dan Struise- gepost wordt. Het was -en is kennelijk nog steeds- een kritiekloze achter elkaar aan lopende club van fanboys. Iedereen? Nee vast niet, maar degenen die ’de praat en posts’ domineren bepalen het aanzien van de groep voor alle leden, dat is nu eenmaal zo. Generalisatie is mss niet terecht, maar niet onverklaarbaar en ook niet onlogisch, net als de aversie. Is althans mijn bescheiden mening.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 08:03 Tue 10/20/2015

Tja, als je het zo oppervlakkig bekijkt heb je best een punt. Misschien is het de moeite verder te kijken dan de posts van een aantal regulars of Struise, Pohjala of BW Heaven Hill. Zo wordt er nog meer gepost, zijn er, naast een enorme berg onzin, zo nu en dan leuke discussies, worden er meetings, beer swaps, proeverijen, brouwdagen en zelfs bedevaartsbusreizen naar Oostvleteren georganiseerd ;-)
Als jij dat allemaal niet relevant of serieus vind, dan moet je het zelf weten. Maar ik vraag me dan wel af wat wel relevant is.

 
Benzai
beers 20020 º places 321 º 09:03 Tue 10/20/2015

Originally posted by MonsterMagnet
Tja, als je het zo oppervlakkig bekijkt heb je best een punt. Misschien is het de moeite verder te kijken dan de posts van een aantal regulars of Struise, Pohjala of BW Heaven Hill. Zo wordt er nog meer gepost, zijn er, naast een enorme berg onzin, zo nu en dan leuke discussies, worden er meetings, beer swaps, proeverijen, brouwdagen en zelfs bedevaartsbusreizen naar Oostvleteren georganiseerd ;-)
Als jij dat allemaal niet relevant of serieus vind, dan moet je het zelf weten. Maar ik vraag me dan wel af wat wel relevant is.


Ik krijg een beetje het idee dat je me niet begrijpt of niet wilt begrijpen, maar mogelijk is dat andersom ook zo. Ik doe nog een poging.

A. Je stelt dat ik oppervlakkig kijk. Ik heb meermaals geprobeerd aan te geven dat ik enige tijd lid ben geweest, maar ondertussen alweer maanden weg ben. Ik kan dus uit eigen ervaring alleen maar wat zeggen over mijn ervaringen van enkele maanden geleden toen ik lid was. Ik las toen elk uur van de dag precies 4 dezelfde dingen:
1. Struise & Urbain zijn heilige goddelijke nectar blabla etc etc;
2. "Kijk eens, ik heb [willekeurig bier] ge-ice-bockt in een plastic fles" & alles wat ge-ice-bockt is is het op één na lekkerste van de wereld, namelijk na Struise & Urbain;
3. "Kijk eens, ik heb mijn 728e badge op untappd verdient na 729 keer op een ster te klikken", eventueel vergezeld van bijbehorende schermafbeelding;
4. Foto’s van verschillende mensen op -je zegt het zelf al- bedevaart bij Westvleteren of bij Struise & Urbain, zo nu en dan onderbroken door foto’s van een vreemd kijkende man die samen met zijn flesje [willekeurig bier] je pijn aan je ogen bezorgd, om god en alle andere opperwezens te danken voor het vloeibare genot dat hen ten deel valt wanneer een van de monniken of voornoemde brouwer over hen heen urineert.

Voor het laatste stuk direct mijn excuses, ik liet de teugels van mijn enthousiasme even iets teveel vieren. Het overdrevene terzijde, dit was wel alles wat ik voorbij zag komen.

B. Uit de comments van anderen maak ik op dat hier vrijwel niets aan veranderd is. Dat er, zoals jij stelt, ook nuttige en relevante (waarbij je kunt discussiëren over wat nuttig en relevant is, maar dat terzijde) gesprekken c.q. onderwerpen voorbij komen zou best waar kunnen zijn, maar onder andere Borresteijn gaf al aan dat deze posts -en ze zullen echt wel bestaan hoor, ik geloof je meteen- ondergesneeuwd worden door de grote hoop crap die wordt uitgestort door een aantal van de leden aldaar.

C. Daarnaast is het inderdaad een kwestie van behoefte. Leuke discussies, meetings / gatherings, beer swaps, proeverijen, etc etc, is er iets wat je hier niet vindt? Dus het is -in ieder geval voor mij persoonlijk- om die reden ook geheel niet relevant omdat Ratebeer reeds in die behoefte -en beter vind ik- voorziet, maar dan zonder door de hierboven genoemde crap te moeten zoeken naar deze zeldzame diamanten.

 
SVD
beers 6169 º places 329 º 09:52 Tue 10/20/2015

Achja als je in de beergeeks groep echt vrienden wil maken moet je zeggen dat je het liefste Leffe drinkt dat je bij de Sligro in de aanbieding gekocht hebt.

Verder volg ik de groep totaal niet meer, ben met ze mee geweest naar Westvleteren en de Struise, was gezellig maar zoals eerder aangegeven was het alsof ze god Hemzelve ontmoette.

Maar wie ben ik om te oordelen over iemands religie... oh wacht