Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46470 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
Countbeer
beers 6586 º places 259 º 12:40 Thu 9/24/2015

Nope, is een constante ergernis...
Check tegenwoordig automatisch mn inbox...

 
Maakun
beers 10309 º places 319 º 12:46 Thu 9/24/2015

Originally posted by Martinus
Ergernis: het envelopje van de mailbox.

Zien jullie nog wel wanneer je een nieuwe bm hebt?


Nee...

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 12:53 Thu 9/24/2015

Als je de android app opent merk je het wel als je post hebt geloof ik.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 14:18 Thu 9/24/2015

Als t envelopje rood is heb je nieuwe post. Anders niet.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 14:27 Thu 9/24/2015

Ergernis(je) uit pure afgunst: Benzai die t rustiger aan doet.

Je moet me toch maar eens uitleggen hoe jij t thuis verkoopt dat je 3 dagen (of ook nog BAF??) gaat zuipen zonder thuis te zijn, met n kleine.

 
Martinus
beers 5018 º places 224 º 15:11 Thu 9/24/2015

Originally posted by Borresteijn
Als t envelopje rood is heb je nieuwe post. Anders niet.

Het envelopje wordt dus niet meer rood. Bij mij niet iig.

Ik krijg te onregelmatig/weinig bm om de hele tijd te gaan checken (prefereer ook andere informatiekanalen) maar nu kan het dus voorkomen dat er dagen post in mijn inbox zit zonder dat ik het zie. Grmbl.

 
caesar
beers 7642 º places 411 º 15:43 Thu 9/24/2015

Originally posted by Borresteijn
Ergernis(je) uit pure afgunst: Benzai die t rustiger aan doet.

Je moet me toch maar eens uitleggen hoe jij t thuis verkoopt dat je 3 dagen (of ook nog BAF??) gaat zuipen zonder thuis te zijn, met n kleine.


Echt niet te geloven he, hij is weer aan het ticken als een dolle. In dit tempo duurt het niet lang meer voor hij Edo te pakken heeft. Dit weekend zal hij ongetwijfeld niet van de zijde van zijn grote voorbeeld en mentor wijken. Misschien moeten we wat oordoppen voor fonefan meenemen ;-)

 
bierkoning
beers 20229 º places 431 º 16:15 Thu 9/24/2015

Originally posted by caesar
Originally posted by Borresteijn
Ergernis(je) uit pure afgunst: Benzai die t rustiger aan doet.

Je moet me toch maar eens uitleggen hoe jij t thuis verkoopt dat je 3 dagen (of ook nog BAF??) gaat zuipen zonder thuis te zijn, met n kleine.


Echt niet te geloven he, hij is weer aan het ticken als een dolle. In dit tempo duurt het niet lang meer voor hij Edo te pakken heeft. Dit weekend zal hij ongetwijfeld niet van de zijde van zijn grote voorbeeld en mentor wijken. Misschien moeten we wat oordoppen voor fonefan meenemen ;-)

Ik zal er echt wel 60 of zo wegtikken dit weekend. Maar laat gaan, dan heeft hij me nog in 2015 te pakken!

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 18:08 Thu 9/24/2015

Originally posted by caesar
Misschien moeten we wat oordoppen voor fonefan meenemen ;-)


Of een Durex Play pakket.

Anyway, waar ik voor kwam:

Ergernis! Mensen die een mijlpaalbier drinken (1000/2000/5000) en die dan heel geforceerd gaan backloggen omdat ze de daadwerkelijke mijlpaal op een ander moment de digitale grond in willen slaan.

Kijk, als je een 10k release party hebt dan is het nog steeds kut, maar in ieder geval nog enigszins te rechtvaardigen.

Ik ga er vanuit dat hier een aantal mannen van de oude stempel zijn (ik noem een Joes, een Caesar, een Borresteijn) die het met me eens zijn dat dit hele fenomeen eigenlijk gewoon exact hetzelfde is als 16-jarige meisjes die zich ieder weekend in hun streng Katholiek opgevoede bipsje laten nemen door hun 20-jarige buurjongen, zodat ze hun ouders nog recht in de ogen aan durven kijken terwijl ze claimen dat ze technisch gezien nog maagd zijn.

Afschaffen dit soort praktijken, gewoon ticken wanneer het moment daar is en omarmen dat felicitatietopic.
Als je je mijlpaal echt op een ander moment wil laten plaatsvinden moet je je tickschema vooraf maar gewoon wat beter plannen en zelfbeheersing tonen.

Enige uitzondering is als je altijd met een backlog werkt en de mijlpaal valt op een willekeurig moment in die backlog.

 
DutchDrebus
beers 6996 º places 47 º 03:04 Fri 9/25/2015

Ik hoop dat m’n vorige ergernis niet in het niet valt, want ik ben te lang bezig geweest met het vinden en formuleren van die metafoor. Mocht deze post op pagina 19 komen, blader dan ook zeker nog ff 1 oagina terug. Ik heb er m’n best op gedaan en ik ben er ook een klein beetje trots op. Heb echter wel nog een ergernis.

Benzai. Overal is benzai. Nu heb ik het niet over festival (want die bezoekt hij slechts 5 per jaar, aldus benzai zelf) of tastings (ff naar Denemarken voor een tastinkje moet kunnen, een Amerikaan zou zulke afstanden te verwaarlozen vinden). Nee, overal is Benzai. Let er maar eens op. Of let er niet op, je gaat het vanzelf merken.

Nieuw bier gekocht dat pas 2 keer is gerate? Benzai staat er bij. Iemand biedt op het Nederlands forum aan om een IP trade te doen? Benzai staat er bij. Fonefan zit z’n ontbijt uit te schijten op een dixi op Borefts? Benzai staat er bij. Een lijst met mannen die in 2015 vader zijn geworden? Benzai staat er bij. Top raters of the year 2015? Benzai staat er bij. Een tafel op Borefts bezet door een aantal goeduitziende Nederlandse ratebeerians? Benzai staat er... Ohnee, wacht, deze klopt niet.

Anyway, heeft deze ogenschijnlijk plotselinge aanval op Benzai ook een achtergrondverhaal? Ja. Ongefundeerd mensen aanvallen zou ik nooit doen.

Ik doe een keer mee met de European Swap (benzai staat er bij!). Fair is fair: ik doe mee op aanraden van benzai. Klinkt leuk: lokale biertjes naar persoon A sturen en een box ontvangen van persoon B. Binnen Europa, dus voor een keer nog enigszins betaalbaar.

Het lot bepaald dat ik een box moet sturen naar mevrouw McTapps. Ik vertel dit aan eerdergenoemde Benzai, zodat ik de licht stigmatiserende grap ’ik hoop dat ik genoeg lokale radlers kan vinden’ kan uiten. Vrouwonvriendelijk en ongepast, maar dat komt waarschijnlijk door een gezonde dosis pre-borefts stress.

De reactie van Benzai?

"Zag het ja
Haha
Check ff met mij
Net pakket geruild met haar"

Benzai staat er weer bij. Ongelofelijk. Kwade tongen beweren dat benzai een verbastering is van ’been there done that’.

Zo lang het biergerelateerd is staat Benzai er bij. Het stomme is dat het al jaren zo is, maar het verbaast me iedere keer weer. Misschien is deze ergernis dus meer een probleem van mijzelf. Maar Benzai staat er bij.

Totdat Secret Sinterklaas 2015 komt. Dan doet Benzai standaard wat rustiger aan met ruils. Dan staat benzai er niet bij.

Onnavolgbaar.