Ratebeer (en andere) ergernissen deel 4

Reads 46458 • Replies 623 • Started Saturday, August 1, 2015 6:32:08 PM CT

The forums you're viewing are the static, archived version. You won't be able to post or reply here.
Our new, modern forums are here:
RateBeer Forums

Thread Frozen
 
caesar
beers 7642 º places 411 º 05:53 Sat 12/26/2015

Originally posted by RW80
Over-eiverige Admins ?
Blondje van Jonge beer is verwijderd. waarom ?
http://www.ratebeer.com/beer/jonge-beer-brouwerij/352846/
Dat was de link, die aangemaakt voor Blondje van het Jonge beer. (Bier toegevoegd, bij, aankoop en de rating is in de backlog later beland.)Hij is inmiddels wel re-tired. Maar voor de compleetheid wil ik hem er wel in hebben moet ik hem dan opnieuw aanmaken ? of kunnen we de gedelete met volledige info terughalen. Een paar flesjes zijn nog wel in omloop in wat geschenk pakketjes !

Verder bewijs van het bestaan:
https://untappd.akamaized.net/photo/2015_10_09/596fc6766cec91077d279630a6dfe52e_640x640.jpg

Dus opnieuw toevoegen of kunnen we de oude terughalen ?


Ik heb geen idee? Ik heb niks gedaan met de jonge beer bieren.

 
skortila
beers 6536 º places 295 º 04:35 Fri 1/1/2016

Zo. Het nieuwe jaar maar eens beginnen met een ergernis. Onjuist spatiegebruik. Is het nu Baxbier of Bax bier? Op de fles staat het aan elkaar, op hun site in content los, maar op de plaatjes weer vast, op Ratebeer staat het los. Op zich heb ik er wel begrip voor aangezien Groningen kapot gescheurd wordt door de meest heftige aardbevingen en dan hoef je niet te verwachten dat reparatie aan woorden prioriteit heeft. Ik stel voor dat we de schaal van Mercalli uitbreiden tot 13: Totale verwoesting van het landschap en een diepe breuk in samengestelde woorden.

 
MonsterMagnet
beers 1955 º places 15 º 01:10 Sat 1/2/2016

Baxbier of Bax Bier heeft wel meer taalprobleempjes op de etiketten van hun Bax bier (Baxbier bier?).. BVO is bijvoorbeeld een ’American Stong Ale’ voor onderweg ’mits je de BOB bent’. Ook op een ander etiket kwam ik spelfouten tegen.

 
bierplezier
beers 16 º places 2 º 16:16 Sat 1/2/2016

Wat moet je dan wel niet vinden van struise etiketten :’)

 
goozen
beers 5368 º places 172 º 06:09 Sun 1/3/2016

Zo kan je ook landen ticken. http://www.ratebeer.com/brewers/lewis-stagnetto/23524/
Het type van brouwerij is hier: Commissioner. Ik kon deze variant nog niet, voor slijters met hun eigen bieren. Al hoop het ik niet.

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 06:22 Sun 1/3/2016

Commissioner is, zoals ik het begrepen heb, voor grote bedrijven zoals Marks&Spencer, Whole Foods, Super U, lidl etc, die bieren onder hun eigen naam uitbrengen. Dus niet voor slijterij Pietje met Pietje Dubbel/Tripel bij van Steenbergen vandaan, of andere eenmalige brouwsels, maar voor bedrijven die dit soort zaken op grote schaal doen.

 
RW80
beers 3114 º places 33 º 06:22 Sun 1/3/2016

Op zich geen probleem als het unieke bieren zijn en er duidelijk invloed van de man cq slijter is. Dus dat betekent niet dat ik zit te wachten op de Steenberge brouwsels.
Maar misschien valt de Deventer Bock hieronder. De volgende keer dat ik bij de poort van Kleef ben, moet ik dat maar eens navragen.

 
ShivanDragon
beers 6880 º places 121 º 07:01 Sun 1/3/2016

Originally posted by Borresteijn
Commissioner is, zoals ik het begrepen heb, voor grote bedrijven zoals Marks&Spencer, Whole Foods, Super U, lidl etc, die bieren onder hun eigen naam uitbrengen. Dus niet voor slijterij Pietje met Pietje Dubbel/Tripel bij van Steenbergen vandaan, of andere eenmalige brouwsels, maar voor bedrijven die dit soort zaken op grote schaal doen.


is dat een ander woord voor etiketbier

 
Borresteijn
beers 11298 º places 404 º 07:35 Sun 1/3/2016

Nogmaals, niet voor kleine slijters die eens per jaar een bier in opdracht laten brouwen, maar voor grote bedrijven die op grote schaal in hun naam bieren laten brouwen. In sommige gevallen inderdaad lastig van etiketbieren te onderscheiden (Marks&Spencer o.a., al staat er wel altijd bij waar het gebrouwen is in hun geval), maar in de meeste gevallen unieke bieren voor een grote winkelketen.

 
RW80
beers 3114 º places 33 º 08:20 Sun 1/3/2016

Wanneer is iets grote schaal en wanneer is het, het vermelden waard ?